Toscamuffins
Sockerkaksmix är inget jag brukar köpa, men eftersom jag gillar toscakaka som jag tycker är lite jobbigare att göra bestämde jag mig för att testa Kungsörnens toscakakmix. Den gick snabbt att göra och var faktiskt riktigt god. Men efter att ha fryst in halva kakan kom jag på att det var mycket mer praktiskt att ha den i mindre bitar, så vid följande toscamixbak hällde jag smeten i 14 muffinsformar och hällde på c:a 1 tsk av toscafyllningen på varje kaka. Nu får kakorna lättare plats i frysen och är praktiska att ha med på picknick.
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
Så gott det ser ut. 😋
Har du testat Tareq Taylors äppeltosca? Den är rätt lätt att göra och väldigt god - tycker även jag, som annars inte är så förtjust i äppelkaka.
Fördelen med den är att eftersom det är äpplen i smeten så riskerar man inte att toscasmeten sjunker ner i kakan. Det är ju annars vanligt i toscakakor.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Den har jag inte testat. Den ser god ut och kan säkert också göras i muffinsformar! Tack för receptet!
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
Har inte testat att göra den i muffinsformar, men det går säkert. Annars kan man dela upp kakan i bitar innan man fryser in den, och sedan bara ta fram så många bitar man vill ha.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Inspirerad av Tareq Taylors recept på äppeltoscakaka gjorde jag en ny sats med Kungsörnens toscakakmix, nu med ½ cm tjocka äppelskivor som jag fick i lagom storlek för att passa muffinsformarna med hjälp av en pepparkaksform. Skivorna doppade jag sen i två tsk kanel blandat med 4 tsk strösocker och placerade i mitten av sockerkakssmeten. Gräddade till hälften och lade på toscafyllningen och gräddade färdigt. De blev jättegoda!
- Redigerat 2021-06-24 15:36 av Eda
#4: Smart! 👍😋