rullrån/gorån
Vad har du för recept till smeten?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
De ser goda ut, och vilket fin rånjärn du lyckats få tag i. Det ser ju nästan oanvänt ut.
Har själv ett elektriskt rånjärn som jag aldrig använt. Det följde med när jag köpte min glassmaskin. Har flera gånger tänkt att jag skulle testa att göra rullrån, men det har aldrig kommit längre än till tanken.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag använde receptet ur boken konditorns bästa fast jag bytte ut kardemumman mot vaniljsocker och jag gjorde halv sats.
250g mjukt smör
3dl socker
5ägg
7dl vetemjöl
1tsk mald kardemumma
rör Socker och smör vitt och pösigt och rör sedan ner resten.
Och jo järnet ser väldigt oanvänt ut men många av de saker man hittar på loppisar av denna art är såna man knappt använt som mest legat i ett skåp verkar det som, så jag håller alltid utkik efter såna här saker på loppisar. Detta hittade jag på brödet och fiskarna i köping tror jag betalade 50kr
#3: Det är nog många som har rensat ut sådant de fått men aldrig använt, eller köpt och trott att de skulle använda det men sedan har det inte blivit av. Är själv likadan så jag vet hur det är. Har skänkt rätt mycket nästan oanvända saker till Röda korsets loppis under årens lopp.
Det låter ju som ett enkelt recept. Får se om jag kan ta mig i kragen och göra rullrån någon gång. Problemet är att jag egentligen inte själv är så förtjust i det, så förmodligen blir de inte uppätna. Det är ju inte direkt läge att bjuda hem folk på fika nu.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag använder ett som kastrullunderlägg, men har aldrig gjort rån
Tack för receptet!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2020-12-20 15:15 av Pyttelite