STORT Pepparkakshus
Hejsan! Jag ska baka ett eget pepparkakshus för 3e året i rad och nu är temat att det ska vara en riktigt stor herrgård. MEN, jag stötte mot ett problem…långsidorna på huset är inte för lång för ugnen utan de får inte plats på ugnsplåten. Vet någon hur man kan lösa detta? Om det finns något man kan använda sig utav istället för en ugnsplåt i detta fall? Skulle jag lägga långsidan i en plåt så skulle kanterna böjas uppåt eftersom den är för lång. Man skulle ju kunna lägga pepparkaks degen på endast bakplåtspapper men då är ju risken väldigt stor att degen kommer ut räfflad och krokig. Snälla säg att någon har en idé på vad man kan göra, tacksam för svar. Mvh Elin!
Man kan ta en sillimanit platta som kan kapas i riktigt mått. Dom finns där dom säljer saker till keramik. Många har använt runda sådana till att baka pizza i kolgrillen
#1: Åh okej, tack så mycket!
#0: Det finns även stora kavelmattor i silikon som kan användas i ugnen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker