Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1722 ggr
Bill&Bull
1

smälta choklad

Ska smälta choklad till julbaket, mörk och ljus. Dock tycker jag inte om den vanliga blockchokladen.. jag funderar på lindt choklad bla men vet någon om den går att smälta? Annars vet ni nån annan god choklad man kan använda?

||My Love For Animals Is Immortal||

Carmarino
1

Såvitt jag vet så går Lindt utmärkt att smälta (över vattenbad).

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

leemland
1

Du kan i princip använda vilket choklad som helst om du vill. Marabou släppte ett blockchoklad för några år sedan - som inte alls är som vanliga blockchoklad! Om du skulle vilja testa de. 
Vilka blockchoklad brukar du använda?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Zadeira
1

Jag använder aldrig blockchoklad, tycker inte det finns någon god. Du kan i princip använda vilken choklad som helst. Jag själv använder alltid Marabous mörka choklad till bak.

Scorpio97
1

Jag använder Marabou (ljus) eller Lindth (mörk) till bakning, eftersom jag inte gillar smaken på block- eller bakchoklad. Går utmärkt att smälta.

//Jessie

Wony
1

Jag har aldrig stött på choklad som inte går att smälta faktiskt. Brukar oftast använda Marabou mörk till mycket av bakningen, utöver blockchoklad. Även choklad med ca 70% kakaohalt brukar gå bra. Däremot gissar jag att när man kommer upp i 90% eller mer så blir det svårare att få bra resultat.

leemland
1

#5 Verkligen?  Jag har testat Marabou bakchoklad 2 gånger typ, och det har varit ett h*lvete att smälta. 😐

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Wony
1

#6 Jag har aldrig använt Marabous bakchoklad. Jag använder deras helt vanliga Marabou mörk som finns i godishyllan. Funkat galant varje gång för mig.

leemland
1

#7 Okej. Kanske ska testa de nästa gång jag har slut på "vanligt" blockchoklad 😛 För Marabous bakchoklad är inget jag rekomenderar till någon!

/ J 

Wony
2

#8 De choklader jag använder mest hemma är Marabou mörk, Marabous 70%, Fazer blockchoklad och även Marabous vita choklad har jag använt (dden i godishyllan).

Marabou mörk häner kvar sedan min mamma lärde mig göra t ex ischoklad, hon använde alltid den eller Fazers blockchoklad.

NordicSunset
1

Jag använder alltid marabous vanliga mjölkchoklad eller den mörka, och det funkar utmärkt att smälta både i micro och i vattenbad :)

Be the best version of you.

• Zoella