Choklad och citron?
Hej. Jag ska göra en tårta till min mammas födelsedag. Tänkte göra chokladbottnar och ha en "citronkräm" emellan. Men jag har en liten fundering, går choklad och citron ihop med varann eller smakar det bara konstigt?
För en gottegris som mig så går det utmärkt ihop. Men jag är väl inte rätt person att fråga. Jag gillar allt som är sött och sliskigt. Choklad och banan tycker jag annars passar bra också.
För min del tycker jag att citronkräm passar alldeles ypperligt med chokladbottnar. Det blir en lagom kontrast mellan den syrliga citronen och den söta chokladen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2 Blir kontrasten söt eller sur då min mamma inte är så mycket för sött.
Gör man egen citronkräm så går det ju att variera hur söt den är, men jag tycker ialalfall det låter jättegott med citron och choklad ihop🙂