Coca Cola kaka
Hittade idag något spännande; Varför inte ta en väldigt onyttig (och mindre bra sak) och göra en ännu onyttigare kaka? 😃
http://www.tasteline.com/Recept/Coca-colakaka
Någon som provat?
Är det gott?
Tänkt prova att baka detta på torsdag och ta med till mina arbetskamrater på fredag, de brukar vara bra försökskaniner och älskar när man kommer med fikabröd.
- Va?! Skulle jag göda mina arbetskamrater?! Tok heller, det har ni fått om bakfoten 😂
Oh! Den måste jag prova :)
Undra om det går lika bra med cola zero..?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1 Ingen aning…
Jag funderar lite på om det går lika bra med budget Cola eller om smaken/konsistensen blir annorlunda. Jag tycker ju inte att den bör bli det, men då jag tycker att budget varianten smakar lite annorlunda jämfört med originalet så kanske det blir skillnad?
Det ända sättet att få veta det är väl att prova, antar jag 🙂
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Undrar om man kan göra den utan kakaon… Fast vad ska man ta istället? Tror inte cola o kanel går så bra ihop.
Gjorde iofs nåt liknande för nästan precis ett år sen: http://trollcafeet.wordpress.com/2013/09/20/inte-cc-cowboys-men-cc-ballerina/ Har för mig den var god… :D
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#4 det tror jag absolut. Vaniljpulver kanske,fast i mindre mängd? Tror nog att kanel också skulle bli gott, i mindre mängd :-)
Spännande smakkombo. 🙂 Berätta gärna vad du och arbetskamraterna tyckte om kakan.
#4 Kanel och coca cola kan nog passa. Jag tror mig någongång för länge sedan ha provat en coca cola som smakade svagt av kanel men kommer tyvärr inte ihåg vad den hette.
Syster min gjorde en sådan kaka till mig för ett par år sedan. Den var hur smarrig som helst! Har begärt receptet på den och fick det nyligen. Måste ju bara testa att göra den själv :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Nu är den provbakad, grymt mycket Socker det är i denna kaka alltså (kör ett annat recept än det ovan).
Ska bli spännande att smaka igår, men tjuvsmakade lite på smeten och glasyren, och det smakade sött och gott 👍
Fick dock mist hälften av glasyren över 😕 Hällde upp den på en bricka och tänkte ställa in den i kylskåpet. Har jag tur så går den att äta som typ marknadskarameller när den blivit kall, hoppas kan man ju alltid göra 😃
Smaka igår ? 😉 hihi
Du måste berätta hur den smakar ! Funderar på att göra den imorgon då broren fyller år och han älskar Coca Cola 😛
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#9 Haha, oj 😛 Menade såklart imorgon. 🤪
Haft en dålig dag och hjärnan är allt annat än med.
Återmatar så snart jag smakat, lägger även upp det recept jag använt då 🙂 Ja, smakar det coca cola så lär han nig uppskatta den.
#10 Man kan inte vara på allerten hela tiden 😉Vet själv hur det är när hjärnan inte hänger med .
Va bra, ser fram emot att se och höra om resultatet! 🙂
/ J
Kakan var god och inte alls så söt som jag trodde att den skulle bli. Såhär såg den ut igår, glasyren ville inte riktigt stelna. Ignorera röran och det dåliga ljudry
Gick efter detta recept, ska ni använda samma så rekommenderar jag att endast göra halv sats glasyr. Just ja, även om kakan var god så smakade den inte mycket Coca cola, däremot skulle denna passa utmärkt runt jultider :-)
Den såg riktigt mumsig ut! Tack för receptet 👍
Såg rätt så smarrig ut :P
Tyvärr orkade jag inte göra en själv idag men de kommer säkert :P
/ J