Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 3610 ggr
feiner
0

Matberedare

Hur är det egentligen, vilken matberedare är bra? Det är en varierande prisklass på dem har jag sett och är kithen aid bara design?

aliciia
0

vi har en *gå å kolla i köket*

aliciia
0
Anne
0

Menar du matberedare eller köksassistent? Kitchen-Aids matberedare skulle jag inte lägga pengar på, men köksassistenten är underbar. Det är definitivt inte bara design - den har sett likadan ut i 70 år och det är för att den funkar så bra. I USA är det inte samma "status" som här i Sverige, här är det mer av en populär designpryl, i USA gillar man den för funktionen. Jag har haft min i.. ja, sex sju år tror jag, och den är jättebra. :)

Om du ändå menar matberedare, satsa på en med bra effekt. Jag har en Bosch som fått väldigt bra i många tester, och den är jag jättenöjd med.

svea1
0

Kitchen Aid matberedare vet jag inget om, men jag har deras assistent. Den är superbra, jag har haft den i många år och den krånglar aldrig, är stark, snabb och helt suverän.

Niklas
0

Vi har också en Bosch som vi köpte för att den vann ett test i Råd & Rön. Den råkade dessutom vara en av de billigare.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

feiner
0

Menade assistenten. TackGlad Det stämmer verkligen att det marknadförs som en trendpryl vilket gör att kvaliteten ifrågasätts.

FeliciaS
0

Vi har en Elektrolux, den är jättebra :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Gasoline
0

Ber om ursäkt att jag drar upp en sådan gammal tråd, men jag funderar att gå emot mig själv (försöker att ha så få köksmaskiner som möjligt) och köpa en matberedare. 

Men blir lite fundersam. 

Kan man använda en sådan istället för mixer för att tex hacka nötter i bitar/hacka nötter till ett mjöl? 
Kan man göra deg, tex pajdeg? 
Kan man riva hushållsost i en sådan eller kommer osten bara gegga ihop sig på skivan? 
Kan man göra smoothie i en matberedare? 

Och nu menar jag alltså inte en köksassistent, en sådan med bunke och krokar/vispar. Sökte på matberedare på nätet och fick upp massor av sådana.

Tessen
0

Man brukar få fler olika skärrad och ett set med knivar i en matberedare. En matberedare är faktiskt mycket bättre än en mixer för att hacka nötter i bitar eller till mjöl! Pajdeg kan du absolut göra i den, det brukar bli superbra! Osten vet jag inte men så länge det inte är en allt för mjuk/kladdig ost och det är normal rumstempererat så bör även det fungera. Smoothies har jag dock inte testat att göra i en matberedare, men har du i knivarna så bör det ju fungera helt normalt och bli som när man gör i en mixer. Ja då det är mer "inne" med köksassistent än matberedare så lägger väl folk upp fel namn eller så vet dom helt enkelt inte skillnaden. Jag tycker själv att det vore smidigt att ha en matberedare!

/T

Gasoline
0

#9 tack för ditt svar :-) lutar nog åt att köpa en matberedare.