Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 2341 ggr
Tessen
2012-10-25 22:14
0

Dagens bak 3

Eftersom tråd nummer 2 för "Dagen bak" är full och låst för kommentarer så startar jag även en ny tråd här och välkomnar er in att skriva ngon liten text om vad ni bakat idag, mer än gärna en bild på bakverket och ett recep är ju alltid kul Flört

Fyll gärna på med allt från mördegskakor och kanelbullar till dekorerade bakelser och cupcakes!
Vad ni än hittat på och baket såär ni mer än välkomna att skriva (och gärna visa upp) det här! Glad

Har ni bilder på tårtor ni vill lägga in så gör det här är ni snälla.

/T

vaanjja
2012-10-26 13:30
1

Jag bakade igår kväll. Skulle göra kakor till klassens fredagsfika! Det blev min bästa kaka över allt annat; närmligen kokostoppar. Doppade dom i lite choklad och så. Ingen bild dock men ni vet ju hur de ser utFlört

Skulle även slänga ihop lite maränger! Men något konstigt hände. Trots att jag gjort maräng en massa gånger. Smeten blev aldrig riktigt stel, men det gick ju att vända bunken upponer och så. Sedan när jag gräddade dom så blev de som gummi, och när de svalnat blev de alldeles hårda och torra. Hälften sjönk ihop till små ledsna, bruna högar och den andra hälften blev ihåliga. Allt smakade bränd kola. HAHATyst

idaah
2012-10-26 16:01
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bakade 2 sorters muffins idag. Först vanliga vaniljmuffins sen av samma recept så gjorde jag gröna muffins Tungan ute. Jag tog grön hushållsfärg det är därför dom är gröna :D.

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Tessen
2012-10-30 13:32
9

Sugarcookie med en uggla i SP fastklistrad med kristyr. Gjordes inatt.

/T

[_hsleiufhbtv]
2012-10-30 13:34
3

#3 översöt juu.

MariaJa
2012-10-30 21:45
0

#3 Cool uggla!

Denna kommentar har tagits bort.
plutopellis
2012-11-04 14:55
0

#3 Ursöt!

Tessen
2012-11-05 09:02
0

#11 Det går tyvärr bara flytta första inlägget i en tråd så jag får ta bort dom så får ni lägga upp dom i rätt tråd sen :)

#5 & #12 Tack så jättemycket :) Blev riktigt nöjd med något för en gångs skull!

/T

skogstossan
2013-01-20 19:02
2

Idag har jag bakat Chocolate Crinkles. Fler bilder och recept finns på bloggen: http://bakministeriet.blogspot.se/2013/01/chocolate-crinkles.html

bakministeriet.blogspot.com

[Aquelegia]
2013-01-23 22:08
1

Idag bakades bullar. Brände plåten med kardemummaknutor och kanelbullar.

Då jag har kokat enormt mycket sylt i somras och behöver plats så testade jag att ta sylt och vaniljkräm istället för smör+krydda.

LJUVLIGT! Kanelbulle, syltkakor och vaniljgrotta allt i ett!
Översta bullarna på fatet är med hallonsylt+vaniljkräm och på understa lagret syns några med rödvinbärssylt+ kräm.
Svägerskan hade bakat kärleksmums med.

Whaleshark
2014-05-20 01:41
1

ser gott ut.
Jag gräver bara lite

Thunder Rolled, it rolled a six
- Guards! Guards!