kladdkaka i muffinsform?
ska baka lite då mamma har gäster imorgon, och tänkte göra kladdmuffins, men undrar om man kan använda samma recept som finns på vanlig kladdkaka och bara lägga smeten i muffinsformar istället? vet att det finns recept på kladdmuffins, men tycker inte de blir lika goda och kladdiga. sedan vill jag ha kladdkaka, men orkar inte skära upp så alla får lika stor bit ;)
så, vad tror ni, kan det gå? eller kanske måste ändra tid och varme också?
(visste inte vilken grupp)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Ja det kan man. Vi brukade göra det innan, jättegott!
tack :) då ska jag göra det :) men det är inget man behöver ändra på tid och temperatur?
Du behöver nog korta ned tiden några minuter iaf om du inte gör väldigt många för annars hinner dom nog stelna till hela vägen in i mitten.
/T
Sedan tycker jag att kladdkaksmuffins är godast dagen efter när de legat i kylskåpet :-)
så, de blev jättebra :) jag kortade ner tiden 5 min ungefär, kladdiga och goda inuti :) fast fick bara smaka en eftersom mamma skulle ha dom när hon hade gäster.. :/
Dåligt när du hade bakat dom! Du får göra fler och gömma en del från resten av familjen ;) Själv föredrar jag vaniljkladdkaka med äkta burbon Madagaskar-vanilj i med limemarinerade jordgubbar och en god grädd- eller yoghurtglass till! Gör det varje sommar som efterrätt när man har grillat. Det är en riktig sommar-efterrätt för mig men kakan är alltid lika god :D
/T
#4 Där håller jag med dig fast om all kladdkaka! Den blir så seg och god då :)
/T
hmm.. vaniljkladdkaka.. det måste jag testa :)
Nästa gång ska du ha i hallon och vita chokladbitar! 😉
Medarbetare på Skor iFokus
#8 Är online på mobilen nu så det blir en lång länk men jag har lagt upp mitt favoritrecept på vaniljkladdkaka här tidigare så tänkte att du kunde få om du vill testa. http://bakverk.ifokus.se/discussions/51b2639c8e0e7432bd0002c0-vaniljkladdkaka
/T
#10 ja, det kan jag pröva nu på lovet. det var ju typ precis som vanlig, bara att man använde vanilj :)