Tips på bakverk
Hej! Jag är hemma idag och behöver tips på något smarrigt. Jag bakar mest hela tiden och brukar ha idéer och göra egna recept… Men idag verkar inte mitt huvud vara med. Jag har heller inte de roligaste ingredienserna hemma men jag skriver upp så kanske någon kan tipsa? Känner inte för att göra något allt för avancerat idag men kanske något roligare än en vanlig kladdkaka och dylikt…
Det jag har hemma till bakning är: Ägg, smör (flytande), mjölk, mjölkchoklad, mjöl, vaniljsocker, strösocker, bakpulver, kakao, ljus sirap, havregryn, äpplen, apelsiner, kiwi.
😃
Nu är det lite sent att komma med förslag kanske, men vad blev det..?🎂
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
#1 Dessvärre åkte jag på att jobba så idag blev det ingen bakning. Så förslag mottages gärna fortfarande! :)
Jag gjorde ett enkelt recept på kola-snittar sist jag bara ville slänga ihop något. Annars brukar min käpphäst vara morotskaka.
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Ja morotskaka sitter ju aldrig fel. Efter många om och men gjorde jag lakritssnurror hemma hos föräldrarna idag. Ett recept jag gjorde för några dagar sedan och de blev så goda att jag ville göra ett lass till :)
Lakritssnurror låter jättespännande! Har du lust att dela med dig av receptet? :) Gärna i vår nålade tråd "Vad bakar du idag?"
/ Amanda
#5 Absolut, jag skriver det där 😃