Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 2318 ggr
hannapannah97
0

Makroner

Hej! Har någon här ett bra recept på makroner? Har aldrig ätit sådana men vill testa det och gärna prova att baka sådana :)

[GrandPa]
0

Jag tyckte att de stod "makaroner", Haha =)

hannapannah97
0

Haha jag vill inte baka makaroner ;)

Gasoline
0

Hur duktig är du på att baka? Dom är lite trixiga att baka, vill man testa att göra dom för att smaka men inte är så jätte duktig så finns det "tillsätt mixer" som man kan starta med att prova innan man går igenom allt "knöl" med att göra dom från grunden. Ett tips bara.

Gasoline
0

Vill man göra från grunden så finns det ett recept i länken nedan :-) http://www.arla.se/recept/makroner/

hannapannah97
0

#3 jag är inte jätteduktig på att baka, finns det typ pulver man blandar med något då eller hur menar du? :)

Gasoline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 ja, precis. Paketet ser ut såhär, istället för att stå och knöla tillsatter man vatten, smör och mjölk enligt instruktion. Jag har inte hunnit prova detta, men har den hemma iallafall, fick den i julklapp. Jag tycker självklart att man ska prova att baka från grunden om Mad tycker om att baka, med detta är en bra början. Jag kan säga att jag misslyckades med mina första, sedan dess har jag inte hunnit prova. Dom tar inte så fluffiga som dom ska vara och dom vart lite stora, men dom smakade gott :-)

hannapannah97
0

Ok det där ska jag absolut prova! :D

Gasoline
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, hittade till och med en bild på hur mina misslyckade macarons såg ut, men dessa var ju helt från grunden.

Dom ska med andra ord inte se ut såhär =P

hannapannah97
0

Hahah nej de ska väl vara fluffigare? ;)

Gasoline
1

Ja, dom ska vara fluffigade och lite mindre ;)

Haha, men man måste ju prova, det kan inte bli annat än fel =)

hannapannah97
0

Precis! :)

Gasoline
0
hannapannah97
0

Japp, köpte sådan förpackning med chokladsmak och de blev jättebra! Jag tycker tydligen inte om makroner för att de smakar lite Marsipan :/ Men jag kan äta typ en halv haha ;)

Gasoline
0

#13 kul att dom vart bra, tråkigt att du inte tänkte att dom var goda dock. Men nu vet du iallafall vad det är :-)

Victorica
0

#8 Precis sådär såg mina första ut, fast rosa ^^' Men jag tror att jag ska försöka mig på ett nytt försök imorgon.

Veronica

Gasoline
0

#15 ja, jag misstänker att detta är som mycket annat; övning ger färdighet :-)

Blodfot
0

igentligen så förstår jag inte vad folk tycker är svårt med det, eller jo igentligen. Jag skulle råda att titta på många youtube klipp!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Gasoline
0

#17 det är ju en form av maräng, och det är ju lite känsligt att hantera. Det måste vispas rätt och ordentligt, temperatur, tid och så vidare. :-)

Mmnda
0

Macarons är mer avancerat än folk tror. Det handlar inte heller bara om utseendet, utan även om insidan och undersidan. Den får inte vara ihålig, och den ska ha en slät undersida. Därför är det inte så svårt att göra en macaron, däremot en väldig konst att få fram en perfekt macaron. 

Som tur är så smakar en lite "misslyckad" macaron lika gott som en perfekt macaron ;)

/ Amanda

Gasoline
0

#19 Kan inget annat än att hålla med 👍

Blodfot
0

Jag har gjort macaroner och visst, det blev inte perfekt men bra!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Mmnda
2

#21 det är väldigt kul att baka macarons, tycker jag! man kan variera dem så mycket, och när man blir nöjd med dem så får man en riktig självförtroendeboost! :) och man ska ju inte alltid sträva efter perfektion. då tar man ju all glädjen ifrån det, för man måste ju tycka att det känns kravlöst och kul :)

/ Amanda