Enkel tårta?
Hej! Imorgon ska jag göra en enkel tårta som vi ska filma till vår musikvideo heh :) Jag har iprincip aldrig lyckats med bottnar så jag orkar inte bråka med dem imorgon… Skulle det funka med en kladdkaka som botten, sen ett lager med något och sedan en till kladdkaka på? Låter ganska otroligt dock haha Sen ska jag ha på ganache (stav?). Misslyckades med det förra gången, så om ni har något hemligt recept som typ alltid blir lyckat. Dela gärna med er! :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Jag tror inte det kommer funka särskilt bra. Kladdkakor är ju väldigt tunga så det kommer nog tynga ner allt.
Men jag kan ha fel ju :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#1 Haha fasen, otur dårå :P Något annat sätt man kan fixa en enkel tårta på? :)
#2 Köpa färdiga bottnar? :P Då slipper du ju arbetet med att själv göra bottnarna :P
Måste den vara hög? Eller ätbar? :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 haha ah, det är nog det enda jag kan göra xD Jaa helst båda! Och chokladig :) 03,33 är det en tårta.. Ska likna den :)
Oj, ja den såg smarrig ut :P
Ett alternativ kan kanske vara brownies som botten. Dom är ju ofta solida(rätt ord?) och lite mer jämna än kladdkakor i alla fall :P Om du nu vill ha en hög tårta så att säga :)
Om den inte behöver vara ätbar kan du ju ta frigolit eller något sånt och sen spackla på choklad :P Eller kanske brunt velourtyg skulle kanske kunna gå :P
Lycka till! :)
/ J
Visst ser den himla god ut! :) Nu körde jag iaf mitt hederliga kladdkakerecept med lite bakpulver i och lite längre i ugnen och hittills är den stabil. Så får se om jag lyckas! :D Tack! :)
Okej vad bra :) Hoppas det går :)
Lycka till än en gång :)
/ J
Tack! Det gick bra ändå! :) och god blev den också :)