Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1299 ggr
[cassie94]
1

Konditor jobb?

Vet inte om det finns såna personer finns här men kan alltid kolla. Finns det någon som skulle behöva lite extra personal på deltid inom konditori i skaraborg? 

Man kan se lite vad jag gör på mina bilder här på iFokus eller kolla min blogg www.luciferz.blogg.se

Holtan
1

Hej

Fina blommor du gör!
Vill du jobba på konditori så måste man dock inse att det är väldigt lite pillande och man jobbar sällan med att göra blommor och dekorera avacerade tåror och cupcakes. Det är vad många tror att vi konditorer gör.

Det du bör öva på för att öka dina chanser för att få börja jobba på konditori är att lära dig mycket grunder. Hur du gör mazarinmassa, mördeg, smördeg, koka vaniljkräm, göra anslag, smörkräm, bisqvibottnar, mazariner, catalaner, temperera choklad osv. Det är mycket de man gör varje dag. Att göra tåror är bara en liten del. Lära sig kavla Marsipan och mördeg är också viktigt. Det är sällan "vanliga" konditorier jobbar med sockerpasta. Det finns de som gör bara amerikanska tårtor och bakverk och de jobbar mycket med sockerpasta.

Lycka till och hoppas att du hittar ett bra konditori som också är villiga att lära och inte bara utnyttjar arbetskraften. :)

[cassie94]
1

#1  Tack så mycket.

Ja jag vet att dom flesta konditori jobbar inte som Amerika och jag kan det du har skrivit. Har en vuxenutbildning på 1år och vi jobba ofta med det du nämner så det kan jag. Jag bakar som vi gör i sverige men jag gör också i Amerikansk också. Jag gillar att blanda och lära mig nya saker och lär mig också lite om ja hittar online från asien.