Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1028 ggr
leemland
0

Vad är skillnaden?

Jag undrar vad skillnaden mellan mandelmassa och Marsipan är :P Om det finns någon alls. 
Kan man använda Marsipan som fyllning i tex cupcakes? :P

Hittade en rulle Marsipan i skåpet idag och ska eventuellt baka cupcakes eller sockerkaka av något slag imorgon :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Zofia89
1

Marsipan blir nog inte gott som fyllning eller så tror jag… Skillnaden mellan Marsipan och mandelmassa är proportionerna av Socker och mandel om jag förstått det rätt =)

leemland
0

#1 Okej. Tack för svaret :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Moa-]
0

Ja, det stämmer, Marsipan innehåller betydligt med Socker än mandelmassa som regel. Numera så har reglerna dock glidit och de tidigare kraven på att mandelmassa skall innehålla 50 % mandel har tagits bort.

leemland
0

#3 Okej. De blev inget bak idag ändå så jag får väl hitta på något med de en annan gång :P  Tack för svaren!

/ J 

Driva
0

Du kan ju använda marspian att täcka cupcakens med, men som fyllning blir det nog lite mycket :)

Besök min blogg: http://bumpi.se