hjälp med efterrät tack!
Hej det är såhär att min bästa vän kommer till mig på lördag och jag ska bjuda på tre rätters+tilltugg. Men jag vill göra något avancerat, funderar på min vita pannacota men den är väldigt söt och ganska lätt, vill avansera den med något bakverk eller så några ideér från alla duktiga här inne?
Ps vet inte vilken grupp dne ska i så är dte fel så är dte bara att ändra, ds
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Det är lättare att komma med idéer om du berättar vad för mat du ska bjuda på annars 🙂
risstotto vet jag, funderar på min purjosoppa men inte säker
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
ok. så det kunde vara nån lite mäktigare dessert då.. en lyckad chokladfondant är ju aldrig fel med en bärkompott till =) (olika bär man blandar med typ bananlikör)
vill ha min vita pannacotta.
läst 51 gånger och ingen mer inspiration?
Men om du vill ha din vita pannacotta så är där väl inte mer att diskutera?
Då har du ju redan bestämt dig.
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
vad innebär din "vita pannacotta"? är det vanilj, vitchoklad eller nåt annat? Det är väldigt svårt att komma med idéer när vi inte vet tillräckligt..
vitchocklad pannacotta ska det vara, vill ha mer till, den är så sött så vll bryta av den… Sorry om någon tyckte jag var oförskämd menade inte så….
men VAD är vit pannacotta??
borde ju gå o ha frukt till pannacottan som man inte sockrar då så det är lite syrligt. vet inte om pannacottan går o göra i nå bakverk typ petits choux eller ha den till en hallonganache (måste dock inte vara just hallon)
===
okey tack
Sorry min telefon visade inte den sista kommentaren av ts =) Du skulle kanske kunna göra en lime-gelé på ytan och servera pannacottan i typ cocktailglas?
Det skulle se vackert ut och även bryta sötman =) eller nåt med färsk ananas kunde också passa bra =)
tack för tippset!