Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterallergivänligtveganskt
Läst 781 ggr
idaah
2013-08-07 10:46
0

Behöver tips/idéer

Hej!

Jag håller på att bli vegetarian så jag undrar om ni vet något som man kan baka och vad man använder för ingrienser, eller är det samma om man inte är vegetarian? 🙂

Tänkte baka en paj idag och undrar om man kan ha i röda vindruvor?

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

CatchFatch
2013-08-07 16:14
0

Du menar utan att använda ägg och sånt eller?

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

idaah
2013-08-07 16:41
0

#1 Nej, ägg äter jag. Lite svårt att förklara för att jag är inte bra på att förklara, men säg till om jag ska försöka ändå? :P

Mvh Ida med djuren!

CatchFatch
2013-08-07 16:53
0

Ja försök förklara, blir nog lättare med tips då.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Moa-]
2013-08-07 21:24
0

Röda vindruvor är väl defintivt 100 % vegetariskt? Det du bör akta dig för och vara uppmärksam på är gelatin som nyttjas för att påverka bakverks konsistens främst i mousser och dylikt, även i segt godis. Annars är det även löpe som nyttjas i ost och ger osten dess konsistens, så saker med ost bör du vara uppmärksam på.

Vill du baka något som brukar innehålla gelatin så kan du nyttja agar-agar som går att köpa i mataffären istället, och ger samma konsistens/stabilitet, men är tillverkat av alger istället för slaktavfall.

idaah
2013-08-07 22:29
0

#3 Det jag menar det är exempel det med gelatin som #4 skriver :)

#4 Tack så mycket för dit svar, kan man göra en paj med rödavindruvor som fyllning? :)

Mvh Ida med djuren!

[Moa-]
2013-08-08 09:46
0

idaah; jo, gör du ej paj med vindruvor om du önskar, så länge det inte är gelatin i den… =P Jag har aldrig hört om vindruvspaj dock, men testa du. =)

idaah
2013-08-08 17:27
0

#6 Hehe då gör jag det :P

Mvh Ida med djuren!