Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1349 ggr
Tova.O
2013-07-02 12:23
0

Baktips

Hej! Skulle ni kunna ge mig lite tips på roliga men kluriga pajer och tårtor att baka? Fanatasin är slut. Skrattar Har kollat runt läänge, men inte hittat någon som jag verkligen vill baka. Jag vill lära mig något av det och helst något med spritsning eftersom jag vill öva på det. 😃

Och jag vill att det ska vara en rolig smakkombination med somriga smaker. Jag är en nybörjare, så inte föör svåra grejer. Tyst

/ Tova

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

Tova.O
2013-07-02 18:10
0

Inga idéer? D:

[TheoA]
2013-07-02 22:49
0

Leilas Banoffie paj är sjukt god. :D går att göra både på kolasås på tub och kolasås gjord på kondenserad mjölk. 

Leilas banoffie paj

Tova.O
2013-07-02 22:58
0

#2: Tack! :D

Tova.O
2013-07-02 22:59
0

Åh vad gott det såg ut :o måste prova imorgon! :)

[TheoA]
2013-07-02 23:01
0

Den är supergod, men man orkar bara en liten bit. :)

Tova.O
2013-07-02 23:05
0

#5: Det är bra, då räcker den längre ju. ;D om jag bakar något som inte är så mättande så äts det upp på mindre än 1 h här haha. Min familj gillar sötsaker..

[Aquelegia]
2013-07-02 23:50
0

Tipsar också om lejlas pajer, hon gjorde någon med hallonmaräng som topping ojoj vad god den lät. Minns dock inte vad den hette. Såg det bara i hennes program😊
Missisipi mudd pie har jag velat testa att baka men aldrig kommit mig för och såklart en riktigt välgjort Limepaj! Limepaj är i grund och botten samma som en Lemonpie men tusen ggr godare😃

Annars en fruktpaj med en fyllning gjord på vaniljkräm toppat med färska bär.

jagga-ewe
2013-07-03 06:21
0

Banoffien är inte Leilas uppfinning, for the record…
Dessutom mycket godare med hemmakokad kolasås istf sån som görs på kond.mjölk. Då kan man styra bättre hur hård kolan ska bli. I julas gjorde jag en banoffie med pepparkakor istf digestive, det var väldigt smarrigt. För att göra den lite somrigare kan man kanske istället varva banan med jordgubbar.

Key Lime Pie är väldigt gott det med. Även det ett gammalt bakverk som fanns innan Leila skrev kokböcker. Ananaspaj tycker jag är somrigt. Kesopudding är så enkelt att det väl knappt klassas som bakning, men du kanske kan lyxa till den med lite spritsad maräng som bränns med brännare?

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Tova.O
2013-07-03 09:27
0

Tack för tipsen! :)

NelliZ
2013-07-30 19:49
0

Citron paj med maräng! Supergott :D

//Julia