Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1520 ggr
leemland
0

Frysa tårta ?

Kan man frysa en hel tårta? (som inte är spacklad/har frosting på sig än) Och kan man frysa frosting? :P 

tårtan är chokladbotten med hallonmouse :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sol69]
0

Tror det är bäst att frysa i bitar om du inte ska äta allt direkt sen.. Men borde gå att frysa den. Jag hade testat om jag inte hunnit äta upp den direkt

leemland
0

#1 Okej, tack för svaret :) Nej den hinner inte ätas upp för där är kvar av den andra också :P haha. Men då åker den in i frysen direkt :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Elena-Maria
0

Jag fryser ofta tårta. Även spacklad och täckt. Smidigast om den är skuren i bitar redan. Tina den i kyl, ej övertäckt så blir den ganska fin också trots sockerpasta och dylikt.

Fred och god växt!

leemland
0

#3 okej, tack så mycket.. Ska komma ihåg att dela nästa gång de görs :p

/ J