Baka till loppis!
Hej! Jag ska sälja på en loppis och tänkte baka men jag behöver tips på vad! Någonting som är relativt enkelt att baka och som kommer sälja. Tänkte göra kanelbullar men annars har jag brist på inspiration. 😊
Vi var på en loppis för någon vecka sedan som sålde massa kakor/bakverk. Oj vad det gick åt!
Tigerkaka, sockerkaka, schackrutor, toscakaka, chokladkakor, kolakakor.
Ganska "Vanliga" och enkla kakor gick hem! Juste blåbärs/chokaldmuffins!
Vad kul! Tigerkaka och sockerkaka var bra ide! Vad tog du för pris per styck och hur 'packar' man dem? I påse/burk/folie? 🙂
Sålde du muffins per styck eller i påse? 😃
#2 Satt och funderade på priset faktiskt men måste ärligt erkänna att jag inte minns :( Pralinerna kostade iaf 40:- och det var det dyraste. Kolla vad du köper in och dela upp ca hur mycket du använder till vad, sen tar du priset ggr3 så brukar det bli lagom.
Muffinsen var påse allt var på påsar inget styckpris. Säkrare att få allt sålt då och även hygieniskt lättare då det är ett väldans pillande på påsar!
Jag sålde inte utan det var en kvinna som hade ett Bakstånd, jag köpte aldrig något själv därför jag inte minns😊
Det var smart idé! 🙂
Ja, jag tror nog också det är bäst med påsar. Ok! Du får sälja en annan gång! 😉
#4 Haha jag skulle aldrig orka baka till försäljning ^^ Blev imponerad över hur mycket hon hade bakat, jag skulle aldrig orka baka så mycket ^^
Inte? 🙂
Tänkte göra något sådant här:
3 påsar kanelbullar (1 sats) - 20 kr/styck
1 sockerkaka - 30 kr
1 sats muffins som man delar upp i påsar - 20 kr/styck
Hur låter det tycker ni? 😃
#6 Beror på hur stor loppis det är! Hur mycket folk den drar, nu under semestertider köper folk gärna fika, loppisar är lite "familjeutflykter" nu sommartid och då skall det fikas hemma efteråt och då köper de gärna hembakt på loppisen. Kolla med arrangörerna hur mycket folk de räknar med att det drar!
Jag var på en liten loppis, mitt ute i ingenstans och trots att hon säkert hade en 20 olika sorters kakor/bakverk/praliner så gick det åt många påsar. Bara under de 10 minuter jag iakttog så sålde hon flera stycken socker/tigerkakor och ett antal påsar muffins/kakor. Stod folk hela tiden och köpte.
Då fanns det ändå 2 stycken caféer!
#7 Rätt stor loppis faktiskt! 50 personer hade kryssat i att de skulle komma och säkert minst 20 lär komma utöver det. Får se hur det säljer helt enkelt. Nästa krösus sork lär jag inte bli, men jag satsar i alla fall på att bli av med allt! 😃
#8 Tänkte på hur mycket besökare som beräknas komma det är ju de som är din främsta målgrupp😉Är du den enda som säljer bakverk?
Skrev du fel eller menade du 1 sockerkaka? Tja du lär ju bli av med allt iaf. Sedan får man ju skilja åt att göra det som en kul grej och vilja tjäna pengar på det ^^ Tror hon på den andre loppisen hade gjort det förr och säkert haft några hjälpredor. Vore jag du skulle jag itne orka baka mer än dig heller ^^
Men jag skrev ju hur många som förväntades komma🤔
Ja, 1 sockerkaka! 😃
Hoppas det säljer som smör… eller kakor i alla fall…😉
#10 Oj jaha då är det en liten loppis då blir det utmärkt med det du köpt så är du säker på att sälja allt😃 Lycka till hoppas det blir roligt 🙂
#10 Hur gick det? :)
Ha en trevlig dag!
Sålde två halva sockerkakor ;)
#13 Alltid något! :)
Ha en trevlig dag!