Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1336 ggr
pinkish
6

"frillcake"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja idag firade vi mig o jag prövade mig på en frillcake, min allra första så den är inte perfekt men jag e nöjd o god var den :)

vanlig vit botten jag färgat lila o fylld med scweizernötsfrosting o spacklad med chokladsmörkräm, bottnarna är fuktade med apelsinsaft :)

gå gärna in på bloggen för fler bilder

pinkcakes.bloggplatsen.se

Zureel
0

Frillsen ser lite tunga ut men gillar färggraderingen och väldigt bra gjort för ett första försök.

pinkish
0

den mörklila var helt annan konsistens än dom andra jag använt o använde i denna.. den bara typ föll sönder, så var väldigt svårarbetad o jag vet att den inte blev perfekt men jag e nöjd för att vara första gången.

Suzi
2

Den är vacker, du ska vara stolt! :D

Alenzi
0

Snygg! Vilket meck!

Tessen
0

Jättefin för att vara ett förstagångsförsök! Mer än jag kan erkänna att jag skulle ha tålamod med!
Jag blir helt skogstokig när saker krånglar och då kan det flyga verktyg åt alla håll…tur jag bor ensam! :D

Jag tycker absolut att du ska vara stolt över din tårta! Tjockleken samt vilken SP man jobbar bäst med lär man sig ju med tiden :)
Ett tips är att köpa Petal Base som är ett vaniljsmakande fett som kan användas när pastan blivit lite torr. Knådar man in det ordentligt går det mycket enklare igen och det fastnar inte så lätt i underlag, kavel eller verktyg :)
Slut i lager just nu men det bör komma in snart igen för många använder det. (jag bland annat)
Det finns t ex att köpa här. :)

/T

pinkish
0

#5 det lustiga var att den var inte torr bara porös eller vad man ska säga.. kändes inte som den höll ihop alls.

#3,4,5 tack :) för komplimangerna

Tessen
0

#6 Vilket märke använde du? :)
Själv tycker jag att Fun Cakes vita vanilj är bäst av dom jag testat vilket är några stycken nu. Men Fun Cakes brukar vara len och smidig i konsistensen.

/T

pinkish
0

#7 vanliga fall har jag använt panduros o varit nöjd men den mörklila köpte jag i en tårtaffär o kommer inte ihåg namnet :S