övrigt

Kaffets dag den 29 september

2019-09-29 09:40 #0 av: Carmarino

Idag är det kaffets dag. Själv dricker jag sällan kaffe, men när jag bjuder på fika brukar jag servera kaffe och då dricker jag själv en kopp eller två.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-09-29 09:42 #1 av: Carmarino

Oftast använder jag hela bönor, som jag maler strax innan jag kokar kaffet. Jag gör på "det gamla sättet", d.v.s. kokar upp vatten och häller över bönorna. Min kaffekokare använder jag nämligen till te. Glad

Favoritbönorna är de här. Kaffet har en god eftersmak och är inte lika bittert som många andra kaffesorter är.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-09-29 19:45 #2 av: lillnessie

Här dricks mycket kaffe varje dag. Godast är kokkaffe över öppen eld men annars använder vi Perculator

www.facebook.com/madebynoomi/ 

Instagram - madebynoomi

Anmäl
2019-11-09 12:39 #3 av: Carmarino

Testa dig själv hur mycket du kan om kaffe. Trodde inte jag skulle få särskilt många rätt, men lyckades trots det pricka in 9/10. Glad

http://www.news55.se/quizar/vad-kan-du-om-kaffe/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.