Morotskaka som tårta?
Kan man göra en morotskaka som tårta? Såg på en blogg en som gjort de, men är lite osäker på de själv :P
Jag ska ha ett alternativ till tårtan på studenten då jag själv och en till inte kan äta choklad :P Som jag sagt en gång tidigare .. Så nu väljer jag mellan att göra en morotskaka som tårta eller kanske piffa upp en cheesecake lite :P Någon som ha förslag? :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Varför inte dekorera med lite marsipanfigurer som hör studenten till, exempel mössan, sverigeband mm. Jag hade önskat att få en sådan tårta iaf
Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi
& Bloggare på VirknålensHemlighet
#1 Okej. De hade inte jag tänkt på, hade mest tänkt dela den på mitten och fylla med frostingen och sen frosting uppe på igen.. :P
Jag ska göra chokladtårta också till alla andra, så detta ska bara vara ett komplement då jag själv och en annan inte kan äta choklad.
Tack för förslaget :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#2 Absolut, har gått i dessa tankar själv så nu är vi 2 och då kan det inte vara helt fel😃 Gott äre ju garanterat!
#3 Okej. :)
Vet du något gott recept på morotskaka? så att den blir lite högre gärna :P Har aldrig bakat de själv så är lite osäker. Har dock inte helt bestämt om jag ska göra de än :P haha. Men tar gärna emot förslag ! :)
/ J
Jag brukar följa Leilas recept 😃 Blir alltid höga och fina men kör gärna 1,5 satser smet för högre botten ändå!
Jag gjorde två morotskakor och hade som "tårtbottnar" och sedan hade jag cream cheese frosting som mellan lager samt täckte tårtan med. Sedan beströdde jag med riven vit choklad, blev supergott!
Själv brukar jag alltid ta extra mycket riven morot mot vad receptet säger :D
Besök min blogg: http://bumpi.se
#6 Extra morot går ju bra men vad sägs om 15 dl olja! 😊Tur jag hade en väninna som påpekade att det verkade märkligt efter några deciliter😃
Hummingbird Bakery har jättefina recept på morotstårta/kaka
Tack för tipsen :)
/ J