Carlshamn luftig visp, värma?
Någon som vet om det går att värma "carlshamn luftig visp"? Skulle vilja prova att använda den som fyllning i cheesecake för den verkar ha suverän konsistens, men frågan är vad som händer när man värmer den? Någon som provat?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Det står på carlshamn´s hemsida att den är går att baka med så det borde gå att värma den då tänker jag! Dock så går det nog inte att värma efter man har vispat upp den.
Jag ser faktiskt ingen skillnad före och efter man vispat upp den mer än att den inte längre ligger som en hård fyrkant när man vispat den?
Jag provade att göra en pajbotten och som fyllning så vispade jag ägg och Socker pösigt. La sedan i "vispen" och körde med elvisp enbart så att den fördelade sig (den är ju som en phiadelphia-ost i konsistensen när man tar den ur förpackningen). In i ugnen och först såg det jättebra ut, men den var väldigt lös. Efter 15min i ugnen så kollade jag var 5e minut och den var väldigt lös så jag körde ett tag, plötsligt så var "grädden" mer eller mindre borta, den var helt smält.
Luften försvinner ju ur när det värms upp så pass mycket och då sjunker det ihop igen tyvärr.
/T
#3 Men det tog ändå väldigt lång tid innan det sjönk ihop. Men det var väldigt löst väldigt länge, innan det till slut sjönk ihop.