Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2082 ggr
idaah
0

Fyllning till tårta!

Hej!

Jag funderar på att baka lite på lördag, och då funderar jag också på att baka en tårta. Så till min fråga, vad tycker ni man kan ha för fyllning i tårtan? Tänkte att göra en fyllning med någon sorts choklad (så om ni har någon god fyllning med choklad så får ni gärna dela med er), så vad kan passa till det? Kom gärna med många recpet på fyllningar. Glad

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Tessen
0

Något som jag iaf tycker är himla gott är vit choklad och hallon tillsammans. Vit choklad funferar bra även med olika citrussmaker och andra syrliga bär.
En massa olika receptpå tårtfyllningar hittar du här inne.

Jag tycker iaf att tårtan överlag blir godast med hembakt botten. saftade anslag(mousser ger ju inte ifrån sig någon fukt och tårtan blir då lätt torr) sen minst 2 fyllningar, jag som älskar syrligt kan enkelt ha 2 syrliga smaker som t ex hallon/philadelphiamousse och citronmousse med mango och passionsrippel. Sen så spackla tårtan i typ lemocurdsmörkräm(frosting eller liknande utan grädde i för det smälter SP och marsipan) och här inne har du en hel hög till med recep på olika smörkrämer och frostings att antingen bara spackla tårtan med eller om man vill spritsa den snyggt, eller varför inte spritsa cupcakes med. :)

Hoppas att du får lite smaktips inne i recepttrådarna. Men bäst brukar det bli om man balanserar det med lite sött och lite syrligt och aldrig torra anslag för det kan förstöra en hel tårta.
Att fukta anslagen kan du göra med lite vad som helst som går ihop med smakerna i tårtan! :)

/T

idaah
0

#1 Hur mycket ska man då ta när man fuktar bottnarna? Och ska man då göra det innan man stoppar in den i ugnen eller efter? :)

Ska kolla i dom trådarna som du tipsar om. Och det låter gott med vit choklad som en fyllning! :)

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Camillhe
0

När du bakat tårtbotten, låter du den svalna och sen när du skurit den i de delar du ska ha så fuktar du varje del med ngt.  Jag fuktar väldigt lite (om jag kommer ihåg det haha) för jag gillar inte när anslagen är "blöta", men det är en smaksak.