Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 4418 ggr
jessica87
4

Världens bästa vän tårta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mi *na vänner har haft det jobbigt en tid, men en vän till henne har ställt upp väldigt mycket för henne, hon visste inte hur hon skulle tacka henne, men kom sen på att hon kunde tacka med en tårta, så hon frågade om jag ville göra en, klart jag ville, och såhär blev den. =)

www.jessicastartor.blogspot.se

madaska
1

nästan så du borde bli världens bästa vän nu när du gjort den tårtan ;-)

verkligen jättefin, hoppas hon blev glad för den!

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

jessica87
0

Haha.. ja, nästan.. hoppas också att hon blev glad för den, men jag tror jag och det såg ut som det när jag lämnade den till henne.

powderpuff
0

wow vad snygg Skrattande

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Suzi
0

Otroligt vacker! :D

jessica87
0

Tack. fick svar om att den var superfin o jättepopulär o den godaste tårtan hon ätit, så det känns ju kul =)

plutopellis
0

Åh vad vacker! Hon måste blivit jätteglad! Och du kan vara stolt över läckerbiten! Tungan ute

MariaJa
0

Liljekonvaljen är bedårande söt!

madaska
1

vad har du fyllt den med? *nyfiken*

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

Tessen
0

Verkligen en superfin tårta, gulligt av dig att göra den åt henne!

Jag önskar att jag var lika bra på att göra blommor! Det är något jag verkligen behöver öva på. Jag har utstickare till rosor i 4 storlekar, nejlikor i 3 storlekar, solrosor/marguerite i tre storlekar, vanliga 5bladsblommor i 4 olika storlekar och vattenliljor/lotusblommor som jag inte riktigt kommit fram till hur man gör än då ingen beskrivning över huvud taget följde med. Har tänkt köpa utstickare till iaf 2 andra sorters liljor, sen så även kallor och en orchidé. Har inte försökt så mycket än förutom med rosor och då i modelleringsmarsipan (eftersom jag inte haft FP eller Gum Trag hemma innan) vilket det blir så otroligt fula sprickor i kanterna på dom uttunnade kronbladen när man använder det materialet. Har nyss fått hem en mexican hat pad och en flower foam pad så det blir lättare att tunna ut kanterna utan att det fastnar i underlaget. Så det är väl bara att sätta igång att öva när jag är färdig med tårtan som hämtas på söndag :) Tycker att det kan vara ganska roligt att öva också. Men skulle behöva köpa hem floristtråd och floristtejp för det gör det enklare att göra rosor om man vill ha flera stycken, det underlättar även något otroligt när man gör liljor, orchideér och kallor går i stort sett inte göra utan det. Vet bara inte vilken tjocklek på floristtråden som är mest användbar eller om jag ska köpa en tunnare och en lite tjockare.

/T

jessica87
1

Fylld med Mjölkchokladmousse och Hallonmousse, spacklad med vaniljsmörkräm.

Tessen
0

Låter riktigt gott :)

/T

Elena-Maria
0

Låter gott och ser minsann riktigt smaskigt ut. Dock är den ju så fin så det är ju nästan synd att käka upp den =)

Fred och god växt!