Hjälp med inspiration!
Jag ska göra en tårta tills på söndag till en kille som fyller 15 år. Det är samma kille jag gjorde konfirmationstårta till nyligen och han tyckte så mycket om den så han ville ha en som smakade likadant, dvs ljusa bottnar saftade med nypressad apelsin, en vit chokladmousse med lite pressad apelsin och rivet apelsinskal i, dumlefluff, spacklad med vit chokladsmörkräm smaksatt med finrivet apelsinskal. Sist hade jag vaniljmarsipan på men då jag föredrar att jobba med SP så gick det lika bra för deras del. (en enorm sockerbomb ännu en gång alltså)
Jag frågade hans mamma vad han har för intressen och sådär för att få en idé om hur jag ska dekorera tårtan. Hans största intressen var datorer, men en dator är inte det enklaste att modellera även om jag sett bilder på tårtor med en laptop i FP på men det är ju så otroligt pilligt med alla tangenter. Sen var hans andra intressen att umgås med vänner, åka ut med husvagnen eller åka utomlands på semester med familjen.
Jag kommer verkligen inte på något roligt att dekorera med vetskapen om dom intressena, flickor är verkligen så mycket enklare då det ska vara blommor, fjärilar, hjärtan, stjärnor, glitter och liknande.
Får fråga igen om han har intresse för någon sport eller liknande för det vore ju så mycket enklare.
Men om ni kommer på något som passar 15åriga killar, så kom gärna med förslag!
/T
skulle du inte kunna göra en tårta som såg ut som en datormus? kanske inte lika roligt som en hel dator, men ändå, en liten del i det?
Med lite socker i botten.
http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.
Något med musik? Spelar han något instrument? Favoritband? 
Han kanske har något favoritdataspel, så du kunde göra någon logo eller figur därifrån? eller så är hans jätteteknisk och gör mer än bara spelar… kanske Apples/Windows logo beroende på vilket han föredrar? hihi min bor är en riktig datornörd så han skulle älska en Apple-symbol på en tårta… ><
Jag har skickat ett mail och frågat om ev sportintressen och isf favoritlag så man kan göra loggan för det laget eller göra tårtan formad och med utseende som en fotboll eller något sånt beroende på vad han tycker om. Kommerhon inte på något då får jag väl fråga om ev favoritspel. För bara text på blir ju så otroligt tråkigt! Iaf för mig som gör tårtan. Även om dom blir nöjda så kommer inte jag vara helt nöjd.
/T