Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 7711 ggr
hellosugar
1

Galen i cupcakes!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en tjej som blivit fast i cupcake-träsket och har precis startat en blogg… Kolla in den om ni vill, jag ger gärna tips och svarar på frågor! :)

www.hellosugar.se

Kram!

Linn
0

Ååååh! Det där var en riktigt söt cupcake!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Scoobi86
0

Då är vi två, jag är också lite smått galen i cupcakes! :D

LinaK
0

Vad duktig du är måste jag säga! Kollade nyss in din hemsida, och där fanns det mycket fint :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Sandra
0

Innan jag ens hunnit titta in på din blogg så måste jag säga att bilden på din cupcake får det att vattnas i munnen. Jättefin!

zuperzita
0

nej gud  nyp mig! Den var otrolig! :D

JMax
0

Fin!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

TerriZue
0

Wow! Helt otroligt fin! :) Ser ut att smaka supergott! Vill lära mig att göra sådär fina cupcakes, det får bli mitt mål! :P

Några bra tips till en nybörjare? (Och jag är verkligen nybörjare, jag har gjort två satser cupcakes i hela mitt liv. :P)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Love-
0

skit snygg bild <3

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

anija
0

Superfina cupcakes! Tänk om man kunde bli så bra nån gångObestämd

zuperzita
0

#9 - jag håller med man kan alltid önska det! Men det är öva som gäller <_<

anija
0

#10 Jo det är ju det. Blir så hiskeligt mycket cupcakes baraSkrattande

zuperzita
0

#11 - haha! Man får väl hmm äta dom och ha cupcakes party? ;)

hellosugar
0

Tack allihopa! Jag har bakat flera tusen cupcakes så det är verkligen övning som gäller… Glad

Ett tips för att få fluffigare cupcakes är att inte smälta smöret! Smöret ska vara rumsvarmt och blandas med sockret först, sedan ska ägg vispas i ett i taget. Därefter ska mjölblandning och vätskeblandning vispas i alternativt i smeten. Testa det!

Vad gäller frosting tycker jag att den alltid är godast om den innehåller smör, creme cheese och florsocker samt något smak… Om ni gör vaniljfrosting, använd äkta 100% vanilj, inte vanlijsocker! Smaken blir helt oslagbar!!

Kika in på min blogg www.hellosugar.se om ni vill ha lite tips på hur man gör sockerblommor… lade precis upp en guide för man gör prästkragar igår.

Kram!

Linn
0

Var inne och tittade på Sprinkles Cupcakes hemsida. Huwa. Ingen bra start på morgonen med ett sådant Socker sug som man får efter det!

Linn

anija
0

jag har en fundering… Om man använder SP, täcker man cupcaken med nått innan då? Typ frosting el dyl. eller kör man direkt på kakan?

hellosugar
0

Om jag ska täcka cupcakes brukar jag göra dem mindre… Alltså sätta mindre smet i formarna så att jag sedan får plats med frosting under SP. Jag tycker frosting är så otroligt gott så den kan man inte hålla igen med!

april4
0

Nu blev jag sååååå sugen på cup cakes och så här sent på kvällen, inte bra

Annlun
0

jätte bra blogg - har lagt till den på mina favoriter =)

Superfina cupcakes

Linda-J
0

vilket fin bild!!!!!

MalinJohanzon
0

men shiiit!

äru serriöst duktig eller?
konditor nästa ;)

hellosugar
0

tack så jättemycket för era komplimanger! :)

cillaw
0

kollade just in din blogg, och kan bara säga som alla andra att du är fantastiskt duktig.   hur ofta  bakar du själva kakan?   gör du storbak o fryser in o tar ut några i taget eller fungerar inte det?   säljer du några eller äter du o din familj  allihopa?  jag tycker du ska satsa helhjärtat på detta o bli konditor, hade mer än gärna köpt av dig!

sissie
0

Dom där cupcakes´en är alldeles för fina för att ätas. De är ju riktiga konstverk! Ur snygga, vackra, härliga, underbara, läckra… det finns inte ord så det räcker till.Tungan ute

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Berglund
0

Haha vad trevligt :)
För någon dag sen hittade jag din blogg via google och genast började jag läsa i den. Otroligt fina cupcakes. Är också cupcake-tok och bakar ofta sånt, tyvärr var det ett tag sen jag bakade just cupcakes nyss då jag tyvärr glömde min muffinsform hos några bekanta, Men snart kommer jag igång igen :)

hellosugar
0

cillaw: tack så snällt!! jag bakar ganska ofta, kanske varannan dag men brukar göra små satser. jag brukar frysa in också, har hela frysen full med cupcakes. :) det är mest familj och vänner som får äta upp dem men ibland så har jag sålt också… jag funderar på att försöka öppna något eget men vi får se hur det går. :)

sissie: tack tack tack snälla du! :)

berglund: åh tack! så kul att du hittade bloggen! och roligt med någon fler som gillar att baka cupcakes. :)

sissie
0

Dom var och är så bedårande att jag skulle inte förmå mig att äta dem.

CupCake´eria vore något. Du skulle kunna ta bra betalt för dem. Kan du inte som en början sälja till Caféer? Sådana där Caféer som t ex ligger i gallerior eller köpcetra?

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

hellosugar
0

sissie: vilken bra idé! men det är så svårt att sätta ett pris på dem!

sissie
0

Du kan nog ta bra betalt för dem. På Waynes Coffé tar dom ju 25-30 kr för en vanlig muffins. Lite större men inte stor som en amerikansk.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

hellosugar
0

ja det är sant! jag ska verkligen försöka göra något av denna cupcakegrej. :) tack för din uppmuntran!

sissie
0

Starta ett café. Om inte du gör det så kommer min dotter att göra det om något år. Hon har blivit helt besatt av cupcakes efter att ha sett dina fina bakverk.

Hon har pratat förut om att starta ett café.

Vi har beställt lite grejer från Kakburken så nu ska vi tillverka lite cupcakes. Får se om vi lyckas göra några fina. Kanske till lillkillens skola till helgen då de ska ha loppis. Vore kul att prova.

Om du startar ett café - vilket jag hoppas att du gör - så försök få till det i en gallria eller köpcentrum. Där är folk mer intresserade av att slå sig ned mitt i köprundan bara för att ta en kopp kaffe med dopp utan att tänka på priset.

Har sett att det ofta är priser typ 20 för en vanlig kopp kaffe, 30 för en stor - inkl påtår. Bara en liten kaka kan gå på 20 kr. Folk spenderar lätt 150 kr för två koppar kaffe med dopp.

Smoothies är också en hit att ha på menyn. Speciellt sommartid. Både nyttigt, svalkande och gott.

Lycka till nu och säg till när du öppnar ditt café. Jag lär titta in om jag har vägen förbi.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Berglund
0

Oj vad jag önskar och få starta ett eget cupcake cafe :) Funderar på och starta eget efter gymnasiet :) Skulle vara fantastiskt, ett alldeles eget mysigt femtiotals cafe :)

Linn
0

#31 Åhå! Och så bor du i Gbg, då kommer jag garanterat att besöka dig. Inte långt borta alls :D

Linn

sissie
0

Igår gjorde min dotter och jag våra första cupcakes. Det var riktigt roligt. Fast jag tyckte att sockerpastan att göra blommor av luktade pyton. Att florsocker kunde lukta så illa.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Jensa90
1

här är bild på Sissie o mina cupcakes. =P

Första försöket. =P

Resistance is futile. 

Berglund
0

#32 Får du gärna göra :)

Linn
0

#35 Då kanske man skulle kunna få fjäska till sig lite slavgöra så att man kan få lära sig lite också? :P

Linn

hellosugar
0

Sissie: Tack för alla bra tips!! Ja ett köpcentrum vore ju guld, men jag har kollat lite och det kostar några miljoner att få en plats i ett köpcentrum i Stockholm, måste nog börja i mindre skala och bygga upp kapital. Men jag ska absolut försöka! Glad Så ni tyckte sockerpastan luktade illa? Vilket märke använde ni? Era cupcakes blev ju supersöta!!! Man kan inte tro det var ert första försök.

Berglund
0

#37 Hur gör du din frosting? Min blir alltid för lös och hängig men din verkar fast och bra. Skulle man kunna få receptet?

Solaika
0

#33 Var det Bakels? Den tycker jag luktar skunk ;)

#34 Kanonsöta blev de iaf :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Yarrow
0

Åh, den perfekta tråden för mig :) första gången jag tittar in på det här forumet och så hittar men rätt på en gång!

Dina cupecakes är verkligen jättefina! Jag har gett mig på det några gånger men mitt resultat har aldrig blivit så fina.

Din blogg är jättefin också! Såg att du hade gjort cupecakes till ett bröllop! =)  Tar du beställningar? *nyfiken*

hellosugar
0

Yarrow: Tack snälla. :) Ja, jag har nyligen börjat ta emot beställningar. :) Har en hel del bröllop inbokade i sommar, intresset för bröllopscupcakes verkar vara stort.

Yarrow
0

Hellosugar: Ja, det kan jag tänka mig att du har! :)

Det verkar ju onekligen som om sverige har fått cupecake-feber och jag kan stolt säga att jag är en av dem. Men jag är mer i exprimentstadiet så alla cupecakesen som kommer från mig är inte direkt ätliga. Haha. Därför jag letar runt lite efter någon som är bra på det. Jag har iofs över ett år på mig innan bröllopet är som jag kan öva på men det känns ändå som att man kommer ha mycket annat att göra då ^^

får man vara så oförskämd och fråga vad du tar betalt för en beställning?

hellosugar
0

Yarrow: Haha, ja cupcake-feber är nog rätt ord. :) Jag prissätter lite olika beroende på vilka dekorationer och smaker man vill ha men generellt mellan 25-50kr/cupcake.

Yarrow
0

Får man mängdrabatt också? =)

Jag blir så glad av fina cupecakes så jag vet inte vad jag ska ta vägen ibland. Haha. Jag vet jag är lite konstig men fina saker för mig glad.

Nu är ju bröllopet som sagt så långt fram så jag kommer helt enkelt lägga din blogg bland favoriterna och så hör jag av mig till dig när det börjar stundas :) Så får vi hoppas att du fortfarande tar beställningar då :)

hellosugar
0

Yarrow: haha, ja det kan man väl få. :) det är bara att höra av dig när bröllopet börjar nära sig. förhoppningsvis har jag lyckats komma igång ordentligt med cupcakeverksamheten vid det laget. :)

CasperCo
0

verkar  gott

krimskrams
0

Fruktansvärt fina skapelser!

Du har en underbar hemsida med fantastiska bilder!

Nu blev jag inspirerad att också börja baka cupcakes!

Ska skaffa material och börja på så fort jag hinner!

Tack för inspirationen! Skrattande

CHoPSTix
0

mums!

själv håller jag faktiskt på att baka nu! själva muffinsen står och svalnar innan jag dekorerar dom.. jag har faktiskt en riktigt bra tanke på hur de ska se ut..  jag kanske lägger upp lite bilder sen?

Goodbye Kitty <3

[Dezederia]
0

Gud vilken god sida ^^ Jag blev såå sugen. {#emotions_dlg.smile}

Var hittar man bra cupcakes formar? Dem jag köper håller inte upp smeten när den är färdig. Även om jag häller i mindre :(

[Northbridge]
0

Jätta fint! Kikade lite på din hemsida. Är du utbildad för det du gör? (:

Birke
0

Några tips på Jul-cupcakes till 15 pers? After-eight muffins med chokladfrosting på:)? Lite strössel på frostingen toppat med en after-eight?

vaanjja
0

OMG! vilka vackra cupcakes!  sjukt vad duktig du är :D