Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 3756 ggr
silo
0

Kladdig kladdkaka

Okej… är det bättre med blockchoklad eller kakao till kladdkaka?

Min vänina har ett bra recept på kladdkaka, dock hemligt. Den blir väldigt brun och god. Den blir mjuk och god inuti… någon som vet hur man gör? :D

Någon som har bra recept? :D

[Fiction]
0

Här har du mitt favvorecept. Glad Jag brukar använda mig av kakao och inte blockchoklad. Om man vill, kan man köpa sig en lite lyxigare variant av kakao.

Eloz
0

Detta är dock kladdmuffins men de blir väldigt, väldigt goda! Glad

Om man vill kan man säkert göra smeten och hälla i en springform så blir det ju en kaka.

Gasoline
0

Jag brukar göra efter vanligt recept, sedan blandar jag ner lite riven choklad samt några mindre chokladbitar, blir jättegott med chokladbitar i, tycker jag!

#2 Har inte kollar receptet än, men gör man inte vanlig kladdkaks smet som man sedan häller i formar, eller tvärrt om?

Cerrolyn
0

Jag hade ingen kakao en gång så jag tog oboy och chokladsås. Blev jätte bra.

**MVH Cerrolyn

esthibett
0

Jag brukar blanda. Jag har i 4 msk kakao och 50-100 g choklad

[SarasB]
0

Kan man g?ra vit kladdkaka allts? p? vit choklad? Kan kan man s?kert, men blir det ?ckligt?

Gasoline
0

#6 Jag har inte provat helt vit kladdkaka, om det är det du menar? Men det är supergott om du lägger i mindre bitar av vit choklad i kladdkakan, som du gör på "normalt" sätt ;)

Men en mycket bra fråga, det vill jag oxå vet =)

[SarasB]
0

F?r v?ll prova;)

Eloz
0

#3 Jo det går ju lika bra.

Gasoline
0

#9 Provade iaf det receptet i förrigår, det va jättegott. Dessutom va det enklare att få rätt konsistens i små formar än vad jag tycker att det är i en stor form. Min kladdkaka brukar annars bli torr i kanterna och en bit in, vilket jag absolut inte vill ha!

Eloz
0

#10 Jo jag håller med om att det blir lättare Glad

MoaW
0

Jag gilar inte kakao smaken, så jag brukar ta blockchoklad Glad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

dragonfire
0

Personligen gillar jag kladdkaka med kakao bäst. Konsistensen på kakan avgörs väldigt mycket av gräddningen. Jag har på senare tid kommit på att om man gräddar kakan på lite högre temperatur, ca 175-200, och lite kortare tid, ca 15 min, så får man en lätt krispig skorpa med ett kladdigt/mjukt innandöme, perfekt! När man gräddar längre tid på lägre temperatur tycker jag ofta att man får en mer seg konsistens på kakan, och kanterna brukar bli lite torra.