Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1411 ggr
TerriZue
0

Födelsedagsbak, vilket strul!

Hej på er!

Jag skulle behöva lite hjälp, jag har sån fruktansvärd beslutsångest att jag blir galen!

På lördag fyller jag år och då kommer dte lite folk hem för att fira mig och jag kan inte bestämma mig för vad jag vill baka.

Har funderat på en smörgåstårta (visserligen blir det lite struligt eftersom jag då måste göra något annat till mig också eftersom jag själv inte alls tycker om smörgåstårta) och det verkar vara uppskattat men då kan jag ju inte göra en massa kakor och annat, dte blir för mycket.

Å andra sidan skulle jag också vilja göra en snygg tårta med en massa god fyllning att bjuda på och då kan jag ju även göra lite kakor och grejor.

Jag vet inte, skulle vilja göra både och men det blir alldeles för mycket (ingen kommer ju orka äta…) och så blir det ganska dyrt.

Vad tycker ni? Smörgåstårta eller tårta och lite smått och gott? Vad vill ni helst bli bjudna på när ni går bort?

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Anne
0

Gör det du själv vill - tårta och kakor om du tycker att det är roligare att göra. Var bara tydlig med att det är fika det bjuds på, och inte mat. :) Själv blir jag betydligt gladare om jag blir bjuden på tårta - jag avskyr smörgåstårta :)

Scoobi86
0

Kann du inte göra någon god sallad istället för smörgåstårtan då? Så slipper du göra specialmat till dig själv. Det är ju också ganska fräsch mat och passar bra på sommaren. Också får gästerna plats med mycket tårta efteråt :)

TerriZue
0

#1 Ja, det har du rätt i, det gör att jag måste bestämma mig ganska snart eftersom jag måste meddela alla som kommer vad det bjuds på…

#2 Det var faktiskt en ganska bra idé, jag hade direkt nappat på den om det inte var så att jag känner att jag vill göra smörgåstårta, det är dte som är så irriterande.

Jag vill göra både tårta och smörgåstårta, är så otroligt sugen på att testa hur det är (har aldrig gjort en smörgåstårta förr) men samtidigt vill jag göra en vanlig tårta i stället… haha, snacka om världsproblem. :P

Kan helt enkelt inte bestämma mig, jag får sova på saken, tacksam för fler åsikter! :)

TerriZue
0

Hej allihopa!

Tänkte bara tala om att jag har sovit på saken och tagit lite råd från min syster och kommit fram till att det blir två tårtor och lite annat mått och gott, smörgåstårtan får bli någon gång. :)

Scoobi86
0

Alltid skönt när man väl bestämt sig! :)