Negerita Tårta
Hej hopp, det var farligt för mig att hitta detta forum, stör alla hela tiden jag :D
Innan min fråga vill jag bara säga två saker, arbetat med MMF och aaaldrig mer, visst vart det gott, men vilket kladd och pill och svordomar längs vägen, never again! Andra saken är att den person som kommit på detta med fluff…bara provat dumle nu iofs, är ett geni! Så otroligt gott. sött…..men gott.
Nu till min kära fråga…..är det någon här som gjort en negerita tårta?? Det är med hackade körsbär i grädden och vaniljsås och Marsipan på, sen målar man marsipanen med choklad och sen choklad flagor på…..men missar jag något? vad för sorts körsbär osv?? Mått är ju alltid trevligt kanske hihi…..Någon??
Ha det så gott.
/malin
Sorry, aldrig hört talas om.

Negrita verkar den heta
NEGRITA :
Sockerkaksbotten
Grädde
Vaniljkräm
Rombigarråer
Marzipan
Chokladtryffel och hyvlad choklad
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ahh okej, kan förklara varför jag inte hittar något….men inte många som verkar göra den dock. Rombiggaråer…svårt att hitta tro??

Det va svårt att hitta på Negrita oxå faktiskt.
Jag har aldrig hört talas om körsbär/bigaråer i rom.. det kanske man får göra själv? Fråga på nåt bageri/kondis annars :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag har för mig att jag sett rombigarråer på ica eller nån sådan där affär nån gång…
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jasså kan det vara såpass lätt?? Jag var inne på hemköp och skulle leta lite, hittade bara röda cocktailbär….undrar om det kan vara dem?? var inne på ett bageri här i Kungsbacka jag vet gör den, men här heter den Nigrita, undrar om de vet vad denna stackars tårta heter eg….hihi
Cocktailbär är helt klart något annat :) I delikatessaffärer finns det ofta rominlagda körsbär, men i vanliga affärer har jag nog inte sett det.
Jag tror inte det är nån särskilt "klassisk" tårta som görs överallt, så olika konditorier har nog både lite olika namn och lite olika tolkningar :)