Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1987 ggr
Berglund
0

Godaste receptet

Söker recept på tårtbottnar. :)
Och även vilken Sugarpaste som är godast av Renshaw och Panduros Sugarpaste.

april4
0

Här kommer ett recpt på tårtbotten, finns säkert fler.

Tårtbotten + Vardagstårta

200 grader 20 min

4 ägg

3 dl socker

6 msk kokande vatten

3 dl mjöl

2 tsk bakpulver

Ägg och Socker vispas som vanligt i med resten och rör runt. I en form med löstagbar botten. 20 minuter i ugnen.

Denna använder jag altid till nästan alla tårtor

Vardagstårtan är mkt god och enkel. Dela botten i 2 delar och gör en god vaniljkräm uppblandad med grädde och lägg emellan. garnera med floorsocker utrört i vatten.

Klart!

Detta kommer ursprungligen från min mormor som ju givetvsi fick den från sin mammma osv…

april4
0

Receptet har jag tagit från sajten. Glömde säga det.

Hjersman
0

Den här använder jag alltid då den inte blir torr och är väldigt porös.

4 ägg
2 dl socker
1 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver

Vispa ägg och Socker pösigt. Blanda mjölen och bakpulvret.
Vänd ner mjölblandningen i smeten och blanda om väl.
Häll smeten i formen. Grädda längst ner i ugnen i 40min på 175°.

Lycka till!

Solaika
0

Jag använder alltid 5äggsreceptet som grund. Sen mixtrar jag o blandar lite som jag vill. Men det kanske man inte ska göra innan man vet vilka proportioner man behöver ha :)

5 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl potatismjöl
2,5 - 3 tsk bakpulver.

Ang SP så måste jag säga: Köp INTE Renshaw! Den är rent äcklig! Smakar bara sött och kemiskt. Panduro har Bakels o den är okej. Men bäst är Ballinas.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

pokus
0

7 ägg

5 dl socker

3 dl vetemjöl

2 tsk potatismjöl

8-9 msk bakpulver

Ha inte ballerinakex i

april4
0

#5 ska det verkligen vara så mycket bakpulver i?

Solaika
0

#6 Börjar misstänka att pokus är lite av ett troll.

Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

De KAN väl inte vara så mkt bakpullver!?!?!

Tequiero93
0

#4 E de 175grader i 40min på ditt recept??

Solaika
0

Nej.. det är inte så mycket bakpulver. Ignorera det inlägget.

#9 Ja, 175 grader.. minst 40 minuter.. oftast 50 och även mer ibland. För att slippa sticka i bottnen för ofta kan man jätteförsiktigt knacka på formen när den är i ugnen. Om bottnen "dallrar" nånting så är den inte klar. Är man osäker så är det ändå alltid bäst att sticka i kakan. Men gör man "mitt" recept i en 24cms form så kan jag säga nästan helt säkert att den inte är klar efter 40 minuter.

Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

#10 Okej, men jag ska testa de receptet, efter mina saker kommit ifrån kakburken, måste vänta tills onsdag, barnbidraget kommer inte försen dess ;)

Solaika
0

Spännande :) Jag väntar oxå leverans därifrån ^^ Och två ställen till :D

Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

Ahaa, de e alltid spännande, de som e mist spännande e när man inte har något kvar på kontot…haha x)

Solaika
0

haha, näe det är ju mindre skoj ^^ Men va gör man inte för att kunna baka ;)

Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

#13: de ska stå mindre istället för mist ;)

Haha..Nee, man måste ju ha saker..:) Beställde lite mer tyllar i dag, ska bli skit kul och träna lite me dem ;) har haft ytterst lite innan :) Läägnar :D

Solaika
0

Jag har määängder med tyllar.. men jag är jättedålig på att använda dem av nån dum anledning. Får nog skärpa till mig lite där ^^

Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

Haha ;)

Tequiero93
0

#16 De e därför jag beställde en slags övningsplatta ifrån kakburken, de e massa mönster på den så man kan sitta och ftasn direkt på den ;)

Solaika
0

Sånt är jag alldeles för snål för ;)

Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

Haha ;)

Tequiero93
0

När jag skulle betala me kortet på kakburken så funkade ju inte de, e de bara ir har de hänt för andra me?? Jag har ju maestro. E de bara för att jag e under 18 ir? jag kan ju inte beställa mina saker Gråter

Solaika
0

När jag beställde nu så hade dom nåt krångel. Pengarna drogs från mitt konto men det vart inte registrerat hos dem först.

Maestro? Mastercard eller Visa är det väl man kan använda iofs.. Men du kan välja att betala in pengarna till bank- eller postgiro väl?

Does it become a walk?

/Ida

Tequiero93
0

Vet inte hur man gör de riktigt..e inte så haj på sånnt Skäms

Solaika
0

Det är som att betala vilken räkning som helst.. be en förälder om hjälp kanske? ;)

Does it become a walk?

/Ida

iabw
0

Tequiero93;  Har för mig att det inte går att betala med maestrokort annat än i kortterminaler i tex butik. Det är ett sk onlinekort. Min dotter som fyllde 18 förra månaden hade ett likadant och hon kunde endast använda det till att betala med i butik med korterminal+kod eller hämta pengar i bankomat. Nu när hon fyllt 18 bytte hon till ett vanligt mastercard/visa.

Har dock för mig att det finns möjlighet att få tillfälliga koder av banken som kan användas för att "göra om" ett maestrokort till vanligt bankkort vid enstaka tillfällen för att tex betala något via internet. Kolla med din bank!

Tequiero93
0

Okej, de ska jag :)

Tequiero93
0

# Har du något bra recept för en glutenfri sockerkaksbotten? Det skulle uppskattas av 2 av mina vänner ;)

Solaika
0

Som jag skrev till dig i PM så kan du göra en vanlig botten fast byta bort vetemjölet så det bara blir potatismjöl. Annars är det att köpa glutenfri mjölmix på affären och byta ut vetemjölet mot det :)

Does it become a walk?

/Ida

Mandysan
0

Någon som har ett recept på botten för en tårta som bara ska bli 15 cm?

Hjersman
0

Jag har tyvärr inget recept på en så liten botten. Du skulle kunna göra en lite större omgång smet däremot och baka den i olika formar. Alternativt om du bakar en normalstor botten och sen skär en cirkel så stor du vill ha den.

Solaika
0

Till en form på 15 cm skulle jag göra på

3 ägg
1,5 dl socker
3/4 dl potatismjöl
3/4 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver

Does it become a walk?

/Ida

Mandysan