MMF och andra frågor..
Jag tänkte baka någon roligt tårta till sonens 7-årskalas.
Jag blev lite sugen på att testa att klä tårtan med MMF men har inte arbetat med det tidigare. Jag vill ha massor av tips, recept och förslag.
Finns det någon här som har det till mig? 
Vad är det för skillnad smakmässigt, konsistensmässigt och på smidighet mellan MMF och sugarpaste?
Och lite frågor till när jag ändå håller på…
* Vilken massa ska är bästa att använda till dekorering av tårtor? Alltså pärlband, blommor, blad, figurer. Vilka massor blir hårda, vilka mjuka. Vilka är lättarbetade osv.
* Köper man vit massa och färgar själv? Vilka färger använder man? Flytande, pulver, spray?
Överös mig med tips och råd, så är ni snälla. Det är så mycket produkter på webshopparna att jag inte vet vad jag behöver för nåt.

Det finns fyra bra artiklar som svarar bra på dina frågor
Här är en om vad man kan täcka tårtan med.
Här är en om hur olika massor fungerar
Här är en om vilka färger man kan använda.
Här är en om MMF med recept.
Jag kan ha lyckats blanda ihop de två första länkarna. Men de handlar iaf om de två sakerna.
Är det något mer du undrar över när du har kikat på artiklarna så är det bara att fråga på. Vi svarar så gott vi kan :-D
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Åh, det är ju superbra!
Jag ska läsa igenom det. Tack!
Kul med fler tårttokiga ssk. Lycka till med studierna, jag har förstått här inne att du pluggar :)

Ja, jag pluggar.. hur lyckades du lista ut det? Har jag skrivit det nånstans? :-D
Tårta är väl det roligaste som finns =)
Does it become a walk?
/Ida
Du skrev det i tråden där du uppmuntade till att skriva under ssk-ornas "uppror".
Hoppas verkligen vi kan få en själig lön för det arbetet vi utför och med den utbildningen vi har.
Nu till tårtfrågor :)
Jag ska täcka tårtan med MMF och ha min sons namn ståendes på höjden på. Så det måste vara i ett material som är ganska hårt.
Jag har tänkt skära ut namnet ur en utkavlad "deg" och bygga det 3-dimensionellt. Lite svårt att förklara… Vilket material ska jag ta då? Flower paste eller modelling paste? Det ska funka att pensla på glitter, för det ska vara glittrigt, tokigt och med bokstäver som är fantasifulla.

Jaha.. ja just ja.. Den hade jag inte en tanke på.
Man kan faktiskt använda sig av MMF för det torkar. Annars föredrar jag Flower Paste till dekorationer. Vill man äta dekorationerna är det nog bättre med Modeling paste dock. Det enda man inte kan modellera med när det ska vara tunt är Marsipan och Ballinas SP. Annan SP fungerar o MMF fungerar som sagt.. men det behöver några dagar på sig att torka.
Does it become a walk?
/Ida