Vaniljpannacotta med hallonsås
https://www.kokaihop.se/recept/vaniljpannacotta-med-hallon-smultronsas
Detta är inte ett bakverk med jag hoppas det är okej om jag lägger in det härinne.
Det va längesen jag lagade detta.
Min väninna kommer över så jag ville laga nåt extra , , ställde in dessert glasen i kylen för att stelna i 2-3 timmar.
Sen dekorerar jag med hallonsås + några hallon som dekoration.
HH 🙂
- Redigerat 2026-03-08 11:33 av Soligajag1
#0: Vi är inte så strikta att vi bara har med bakverk här, så pannacotta och andra desserter är absolut okej. Den ser väldigt god ut, särskilt med hallonsås och hallon på. 😋
Brukade själv göra pannacotta med gelésocker tidigare, men det var längesedan. Det är väldigt enkelt och blir så gott. Jag brukade använda några bitar choklad som smaksättning. Lade chokladen i pannacottan under uppkoket, så att den smälte.
Använder man mjölkfri grädde (gjord på havre, soja eller kokos) så blir det vegansk pannacotta, eftersom gelésocker görs på vegetabiliskt geleringsmedel (karragenan och fruktkärnmjöl).
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1:
Tack så mycket.
Det kommer ett foto sen när pannacottan är klar och dekorerad med hallonsås och hallon på.
Sen ska jag till grannen och fika , hon ville ha recept och lära sig hur man tillagar det.
Det blir en trevlig fika stund ute i solen.☀
HH 🙂
#2: 👍😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3:
Tack så mycket. 😀👌♥️
HH 🙂