Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterkakormjuka-kakorefterlysning
Läst 120 ggr
Ellrose
1

Recept Chockladkaka

Hej, Jag har tidigare bakat kakor som är med Marabou chokladkaka i samt som är utan vetemjöl, dom blir lite sega i konsistens. Ett väldigt enkelt recept.

Dock så har jag tappat bort det receptet och skulle så gärna vilja baka dom igen, är det någon som har det receptet eller har läst det någonstans.

MVH Sara

(Har lagt till etiketter./Carmarino)

( Ellrose Hamsteruppfödning)

• Redigerat 2021-09-21 16:12 av Carmarino
Zadeira
0

Det låter supergott. Tyvärr kan jag inte hjälpa men hoppas någon har receptet så jag också kan prova!

Soligajag1
0

https://www.56kilo.se/kladdkaka-lchf-glutenfri/

Hejsan !!

Hittade bara en kaka med mörk choklad i + mandelmjöl.
Testa denna .

Brukar vara goda , på denna sight.

HH 🙂

Den godaste kladdkakan utan tillsatt socker som finns! Glutenfri och snabblagad och värd sin plats på alla kalasbord
Carmarino
3

Det enda recept jag hittade var med glutenfritt mjöl. Receptet fanns tydligen i tidningen BAKA, som inte finns längre, men jag lyckades få upp en cachad version.

Glutenfri Kladdkaka med mjölkchoklad
1 kaka

Ingredienser
100 gr smör
100 gr Marabou mjölkchoklad
2 st ägg
1½ dl socker
2 dl glutenfri mix, sempers
1 tsk bakpulver
1 krm salt

Topping
1 dl minimarshmallows eller stora som klipps i bitar
100 gr Marabou mjölkchoklad

Så gör du

Smält smör och choklad i en kastrull på låg värme.
Vispa ägg och Socker fluffigt.
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner i smeten växelvis med smör/chokladblandningen.
Kläm fast ett bakpapper i botten på en springform och häll i smeten.
Grädda i 175°C i ca 15 min. Lägg på marshmallows och grädda ytterligare i 5 min.
Låt kakan kallna. Smält chokladen och ringla över kakan.
Servera med en klick glass eller lättvispad grädde.

Den glutenfria mixen kan bytas ut mot samma mängd vetemjöl om man önskar.

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:N3MDmKa6N8IJ:https://baka.se/recept/kladdkaka/glutenfri-kladdkaka-med-mjolkchoklad+&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

• Redigerat 2021-09-03 10:41 av Carmarino
Ellrose
0

Tack för era recept, dock är det just kaka eller cookies om man säger så som jag söker och hade recept på.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Carmarino
0

Aha, ja det var ju lite skillnad det. Kan det kanske vara det här receptet du letar efter?

https://josefinsglutenfria.se/glutenfria-chocolate-chip-cookies-34111529/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Carmarino
0

Härligt kladdig och supergod kaka med krämig topping. Det här var en mycket uppskattad nyårsdessert hos oss!
Carmarino
0

Dessa kakor har en underbar knäckig smak i kombination med havre och choklad. Lätta att göra och passar bra som enda kaka till kaffet. In...