Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 172 ggr
Magi-cat
0

Enkel midsommartårta?

Hejsan!

Har ni något förslag på en riktigt enkel midsommartårta? Den ska fraktas en bit, 1-2 timmar i bil, så glass går bort. Grädde kan jag vispa på plats om så är.

Men enkel botten?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
0

För 6-8 personer, glömde jag säga. 🙂🍰

Carmarino
1

Tyvärr inte. Bakar sällan tårtor.
Har du någon form av kylväska att förvara tårtan i under färden?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
0

#2 Ja, kylväska finns.

Carmarino
1

Det absolut enklaste är nog att baka en vanlig tårtbotten några dagar i förväg och frysa in den. (Tårtbottnar blir ju bara bättre av att frysas in.) Sedan tar du ut den ur frysen samma dag ni kör. Då bör den vara tinad tills ni kommer fram.

Därefter delar du tårtbottnen, mosar tillräckligt med jordgubbar för att räcka som fyllning, bred på jordgubbsmoset och lättvispad grädde mellan de två bottnarna. Sedan kan du välja om du vill täcka hela tårtan med vispgrädde (eventuellt smaksatt med vaniljsocker/vaniljpulver) eller bara ha grädde på toppen och dekorera med jordgubbar och/eller andra bär.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
0

#4 Tack det var bra idéer och borde lösa det hela! 👍🍰

Carmarino
1

#5: Glömde skriva att du kan sockra jordgubbsmoset om jordgubbarna inte är tillräckligt söta som de är. Personligen tycker jag inte sockret behövs, men smaken är ju olika.