snabb idé till tårta
skall göra tårta imorgon, täcka med passionsmousse och ha vit chokladganache i mellan…och?? något mer..fräscht..
Hjälp!
Mixa kiwifrukter till slät massa, klicka ut på bakplåtspapper till klickar stora som enkronor. Stoppa i frysen tills de stelnar. Sedan kan man lägga dessa i ganachen så blir det små "prickar" i fyllningen med någon fräsch smak.
Jag själv skulle nog ta hallon eller citron för em bra brytning mot den vita chokladen och som går bra ihop med passionsfrukt. Jag har bara internet i mobilen just nu så kan inte göra länkar, men titta lite här inne för recept: http://bakverk.ifokus.se/discussions/4fd7a8da88f47270cc0117f6-recept-pa-tartfyllningar-2?4d7124fdb9cb462141048029-3
/T
Jag tycker inte att du ska tillsätta något mer "fräscht" Det blir fräscht och syrligt nog av passionsfrukten. Däremot tycker jag att du ska tillsätta lakrits på något vis i tårtan. Lakrits, passionsfrukt och vit choklad är nämligen en riktig hit för smaklökarna. Den slår den klassiska kombinationen hallon-lakrits med hästlängder vill jag lova. Det behöver inte vara mycket lakrits. Man skulle tex kunna hälla lite lakritssirap över tårtan så att det rinner lite snyggt längs kanterna? Eller bara strö över lite lakritspulver eller flakes över tårtan. Det blir verkligen galet gott!
bakministeriet.blogspot.com