Vad bakade du senast?
Här kan ni skriva vad ni senast bakade och lägga upp bild om ni vill! Jag bakade kladdkaka!:)
Citronkladdkaka, till någon ha receptet kan jag länka.
Jag vill gärna ha receptet!:D Låter jättegott
#2 här har du receptet, smaskens! http://www.kokaihop.se/recept/syrlig-citronkladdkaka
Tack!
Päronkaka upp och ner med ingefära. Smaskigt som attans och ett bra sätt att bli av med lite päron.
#5 har du något recept på det? :-D
Ja bilden blir liggande.. den är inte så på datorn och har försökt ändra men går ju inte så ni får stå ut med att vrida på huvudet.
#6 Absolut:
4-6 päron beroende på storlek
1 dl socker
1-2 tsk malen ingefära
75 g smör
3 ägg
2 dl socker
1 tsk vanilj
2,5 dl mjöl
Ugn 200 grader
Börja med att klä en springform med pakplåtspapper. Blanda 1 dl Socker med ingefäran och strö lite i botten på formen. Skala, kärna ur och skär päronen i ringar eller klyftor. Lägg dem snyggt på botten av formen. Strö över resten av Socker och ingefärsblandningen.
Smält smöret i en kastrull, ta av från platan och låt svalna något. Rör ner sockret i smöret (det ska inte bli fluffigt). Tillsätt ett ägg i taget och blanda sedan ner resten av ingredienserna.
Häll smeten över päronen och grädda i mitten av ugnen ca 25 min. Ta ut ur ugnen, låt svalna och vänd upp på fat och ta bort pappret.
Med det här receptet gör jag allt från vinbärskaka till rabarberkaka. Bara ersätta päronen med någon annan frukt eller bär och ingefäran med antingen kanel eller hoppa över den. Det är dock viktigt att när man använder blötare frukt så måste man ha i lite potatismjöl i sockerblandningen. Vill man piffa upp päron kakan struntar man i ingefäran, gör som övrigt men när kakan har svalnat så smälter man lite mjölkchoklad, blandar i lite mintarom och ringlar över lite snyggt.
#7 Ser toppengott ut!
#9 Tack, det ska jag absolut prova =)
Bakade en kladdig kladdkaka idag :)
Ha en trevlig dag!
Radiokaka, nougatrutor och bröd :-D
"Bakade" i fredags; focaccia enligt LCHF.
Men sist jag gjorde något riktigt bakverk blev det Cupcakes och Rulltårta. Har försökt att inte baka så mycket på sista tiden för att undvika att jag stoppar i mig massa onyttigheter.. :D
chokladbiskvier, första försöket och jag skulle vilja säga att de blev konditori-goda!
Medarbetare på Skor iFokus
Cupcakes!!
don't let anyone destroy your happiness 
Red velvet tårta med vit choklad buttercream till min födelsedag i augusti.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Choklad-kladdmuffins! 😃
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Hmmm… Måste varit cake pops. Eller bröd… Eller nej, fel, jag bakade ju äpplepaj i söndags eftermiddags, den var senast!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Bullar 😃
Bakade brownies igår med mörkchoklad, cashew nötter och valnötter.
tigerkaka men lite misslyckad då jag inte fick till marmoreringen ordentligt. men god ändå 😛
Chocklad och Mashmellow sockerkaka! Väldigt populärt så denna ska jag nog baka flert gånger! :P
Åhh! Snart börjar det dra ihop sig till julbakningen! Lussebullar, pepparkakor, pepparkakshus och massa annat gott! Nån som har tjuvstartat med julebaket?
#26 Längtar redan!
Har redan planerat in massa som ska göras tillsammans med syrran! Vi brukar varje år baka massa godis, saffrans skorpor, göra glögg m.m och sen ge bort till våra släktingar! :D
Mestadels som en rolig julklappsgrej så man slipper tänka på att handla något krimskrams åt dem varje jul! ;)
Åhh, vad mysigt!
#29 Blåbärspajerna ser fantastiska ut! :p
Oh tack så mycket Cockerspaniel. Jo, dom var mycket uppskattade
Jag bakade ananaspaj,blåbärsmuffins,kanelbullar och grahamsbullar!Allt blev gott!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Har slängt ihop en variant av red velvet cake här på förmiddan, väntar på att den ska svalna nu…
Ebmfh
Trollcaféet
Idag bakade jag American orange cupcake! :)
Luktar gott här hemma nu så de ska få vila tills i morgon innan jag spritsar dem med buttercream! :)
Vanliga vaniljmuffins faktiskt =)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Senaste jag bakade blev det blåbärsmuffins, chokladmuffins och kanelbullar!
Planerat in en bakhelg med kompisen i slutet av november! Då blir det julbak för hela slanten! 🙂
Frozen Cheesecake i tre färger (röd, svart och lila) till halloween :)
Chokladmuffins :)
Igår gjorde jag Macarons också :)
Ingen som vill lägga upp bilder/recept på sina bakverk? Låter väldigt gått alltihop!!
Kladdkaka!
Äpplemuffins :)
Äppelpaj :)
Jag gjorde en kaka med banan och pumpamos igår, som jag bjuder på på jobbet idag.
Ebmfh
Trollcaféet
Äpplekaka
Morotsmuffins
Denna bakade jag sist :P http://www.arla.se/recept/kladdkaka-med-polly/
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Yum, yum! I lördags bakade jag bullar.. Mums

LinaLj, provade din päronkaka idag och tänkte ta med den till jobbet imorgon. Förhoppningsvis blir den godkänd ;-)
Chocolate chip cookies, tråkigt nog flöt de ut vilket ledde till ett smärre raseriutbrott från min sida. Ska baka ihop en korv av degen och sen ha i kylen nästa gång, så kanske det blir mindre deg i taket. 😟
sockerkacka!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Mangopaj! :)
Misslyckade drömmar! 🤮
Igår bakade jag pizzabullar och idag har jag gjort mjuk pepparkaka som muffins och saffranskaka som muffins :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/