Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 1180 ggr
IceTee
0

Red Velvet Cupcake

Vad är ert favoritrecept på red velvet? Frosting har jag redan hittat, en cremecheese/lime frosting. Men jag vet inte hur en "god" red velvet ska smaka, så om ni har något bra recept, tipsa gärna! De ska vara gjorda på fredag, för då firar jag och pojkvännen 1 månad, och eftersom det inte är så stort ville jag inte göra något gigantiskt av det, men jag vet att han tycker att jag är fantastisk på att baka, så varför inte röda muffins? Så snälla, har ni recept eller tips, kom med det! 

http://www.howtocookthat.net/public_html/red-velvet-cake-recipe/ (detta verkar bra, jag gillar kocken, men vissa ingredienser är nog svåra att få tag på enkelt…)

Medarbetare på Skor iFokus

Gasoline
0

Vill oxå ha tips om recept på detta :-D

LinaLj
0

Red velvet ska vara len och saftig, chokladsmaken ska inte vara kraftig utan mer som en eftertanke. Det är en av mina favorit cupcakes. Jag använder alltid samma recept som alltid har lyckats för mig (peppar peppar ta i trä…)

125g vetemjöl

1 msk kakao

1/4tsk bakpulver

1/4tsk salt

1/2tsk vaniljpulver

120ml mjölk

1tsk vinäger

1msk röd karamellfärg

57g smör

150g socker

1 stort ägg

1/2tsk vinäger

1/2tsk bikarbonat

Ugn: 175 grader

Antal: 12 st

-Sikta samman mjöl, kakao, bakpulver, salt och vanilj och blanda väl.

- Blanda mjölken med 1 tsk vinäger och micra i 30 sekunder. Tillsätt karamellfärgen.

- Vispa rumsvarmt smör krämigt, tillsätt Socker och vispa fluffigt.

- Blanda ner ägget och vispa smeten slät.

-Häll i 1/3 av de torra ingredienserna och blanda, tillsätt hälften av vätskan och blanda. Fortsätt varva torrvaror och vätska tills allt är blandat och smeten är slät.

- Blanda 1/2 tsk vinäger med bikarbonaten och rör snabbt ner i smeten.

- Fyll cupcakes formar till 2/3 och grädda i ca 15 min.

Derle
0

Jag tar gärna receptet på den där creamcheese/lime frostingen :) Tack!

IceTee
0

#3 http://www.ica.se/recept/red-velvet-cake-med-jordgubbar-673978/ där fanns det!

Dock gjorde jag ingen frosting, för min pojkvän hade överraskat mig med att planera att fira mig med mina bästa vänner! 😃

Medarbetare på Skor iFokus