Vad ska jag baka?
Jag vill baka något sött som är utan laktos och som man kan göra mycket av och sedan frysa in. Det ska dessutom vara lätt att laga, inte allt för mycket ingredienser och inte ta allt för lång tid att göra. Har dessutom en liten dotter på 1 år som ska kunna äta utan problem.
Så har någon tips på vad jag kan baka nu under dessa gråa höstdagar som kanske räcker ända in till den kyliga vintern? Bara ös på med recept, jag ska fylla frysen med godsaker!
Hannah
http://bokstavsmama.blogspot.com/
Du kan välja precis vilket recept du vill, det enda som krävs för att göra det laktosfritt är att du i mejerihyllan väljer produkter som det står "laktosfri" på :D Sverige = de laktosintolerantas förlovade land
Men hm, om din dotter skall äta det bör det ju inte vara sockrat. Gjorde en rätt god smulpaj häromdagen till mig och min dotter, helt utan tillsatt sötma! Äppel- och päronbitar i botten, pudrade med kanel, arbetade ihop rumsvarmt smör med mandelmjöl och havre (och en smula vaniljpulver) som jag sedan fördelade över frukten. In i ugnen "tills det är klart" ;) Gott! Ingen aning om ifall det kan frysas.