Nyttigare bakverk? :)
Hej! Jag undrar om någon har recept på lite nyttigare bakverk? :)
Ha en trevlig dag!
javascript:nicTemp(); har en hel del :).
#1 Ok, tack! :)
Ha en trevlig dag!
#1 Vad lycklig du gjorde mig precis! Härligt med en samlingsplats för beprövade recept och fina bilder på nyttigare bakverk😃
Mums! Ska kolla in dessa närmare vid ett senare tillfälle! :-D
Min mor gjorde nått så ofantligt gott i helgen, hon om någon är urusel på bakverk/desserter men tji där fick jag!
Hon mixade ihop mandelmjöl, dadlar och smör, smetade ut i en springform och gräddade tills gyllenbrun.
Gjorde en chokladmousse men uteslöt sockret och använde riktigt mörk choklad.
När chokladmoussen stelnat fyllde hon upp springformen och slätade till.
Serverade med osötad grädde och nyplockade hallon. För en som sällan äter sött numera räckte det mer än väl med sötheten från dadel/mandel kolabottnen. Åh så gott😍Det bästa var att jag slapp sockerrus som jag alltid får efter bakverk🙂
Jag har även gjort en pannacotta med steviaströ, med hallon/blåbär och honungskaramelliserade valnötter.
#5 Åh, låter jättegott! :D
Ha en trevlig dag!
#6 Om du bara visste, haha fast tydligen var det bara jag som var helsåld, jag äter verkligen minimalt med sött och älskar choklad/knäck så tja det var en vinnande kombination för min del ^^ Mor vart helt chockad för jag är den mest svårflörtade när det gäller bakverk ^^
De andra tyckte det kunde varit lite sötare men det går ju att anpassa🙂
Hehe :D Jag har älskat sötsaker förut men suget har minskat så det skulle nog bli ett toppen recept! :)
Ha en trevlig dag!
Kollade in länken nu, många mumsiga saker. I helgen ska det bakas kokos och blåbärsmuffins :-D