Annons:
Etiketttårtor
Läst 243 ggr
[hammietime]
5/30/20, 10:31 AM

Princesstårta

Hej! Undrar hur länge ni tror att en hemmagjord princesstårta håller sig färdig och dekorerad med Marsipan och så i kyl? Kan jag göra den idag och servera den imorgon till morsdag eller måste jag göra den imorgon?

Annons:
Soligajag1
5/30/20, 10:45 AM
#1

Hejsan ! Jag skulle göra tårtbotten , göra ordning den , med vaniljkräm , hallonsylt + grädde , Sen dekorera den imorgon . 😀

HH 🙂

Carmarino
5/30/20, 10:53 AM
#2

Håller med Soligajag1. Det är bara bra att låta den stå i kylen med fyllning ett dygn, för då blir det mer smak i bottnarna och de blir inte så torra. Däremot är det risk för att marsipanen "smälter" av fukten i kylen, och då blir tårtan blöt och tråkig.

Så gör allting klart fram till momentet att täcka den med Marsipan. Sedan är det bara att lägga på marsipanen imorgon.

Lycka till, och visa gärna resultatet här - om du hinner fotografera tårtan innan den är slut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/30/20, 11:28 AM
#3

# 2 Tack Carmarino, Du vet hur man bakar en tårta / prinsesstårta , Jag gör så med dem flesta tårtor .

HH 🙂

Carmarino
5/30/20, 11:32 AM
#4

#3 Har faktiskt bara bakat en enda princesstårta i hela mitt liv, men jag läser ju rätt många bakböcker och följer flera bakbloggar. Då snappar man upp en del tips. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[hammietime]
6/14/20, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej! Min mamma tog foto på tårtan och gjorde ett collage med maten och allt jag gjorde på morsdag, så kan skicka det collaget för har inte fotot på bara tårtan.

Carmarino
6/14/20, 6:18 PM
#6

Det var ju inte lite du gjorde till mors dag! Kan tänka mig att din mamma blev jätteglad. Fin tårta. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: