Annons:
Etikettkakor
Läst 935 ggr
Soligajag1
2019-11-18 21:34

Nu bakas det ,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Saffrans biscotti, skurna chokladkakor , Nya burkar / hemma gjorda ! 😀👌🏽 Till Loppiset på Söndag ! Julskyltningen ! 😀🌹🌲

HH 🙂

Annons:
Soligajag1
2019-11-18 22:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Saffrans biscotti .

HH 🙂

Carmarino
2019-11-19 01:09
#2

Är det glasburkar som du klätt med papper?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-11-19 07:37
#3

# 2 Ja , men jag har inte gjort det , köpte på Second Hand för 5:- : st , 😀 Men visst kan man göra det själv , sen har dem målat locket , jag tänkte ha ett rött band runt locket .

HH 🙂

Soligajag1
2019-11-19 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu blev det Citron muffins ,

HH 🙂

Soligajag1
2019-11-19 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Citron muffins pudrade med florsocker. Ska sälja dem på Loppis på Söndag , 24/11 . 😀

HH 🙂

Soligajag1
2019-11-19 09:31
#6

Typiskt !  Försökte göra en stor bild , över hela  , men det lyckades inte ! 

HH 🙂

Annons:
Carmarino
2019-11-19 14:32
#7

#6 Tror inte det går att göra bilden större när man infogar den bland texten. Det är bara om man lägger till den som bild som den blir stor.

Ska också ha loppis den 24/11, men jag ska även ha dagen innan, den 23/11. Den loppisen är bara öppen 11.00-14.00, så det är inte så betungande - mer än att släpa dit alla grejorna, men de kan förhoppningsvis stå kvar över natten sedan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-11-21 14:18
#8

#7  Okej, tack . 

Men va skoj!! Bra att du inte behöver släpa hem sakerna på Lördagen . Vilken kort tid det är öppet på Lördagen .  Här är Loppisarna Öppet oftast mellan 10-15 ,  Nu när jag står är det Öppet mellan 11-16 . 

( Säkert den tiden för att det är en pub och dem jobbar ju till 02-03 dagen före , hela natten , så dem måste få sova med .  ) 

Alla tycker det är så mysigt att ägaren börjat med detta .  Samtidigt får han in pengar av oss till bordet +  att han säljer själv , nya glas i  kartonger  . billigt!! Ölglas . Jag hoppas han har det i år med . 👍 '

En fråga , hur säljer du dina kakor ?  Jag har köpt  burkar på second hand billigt ,  tycker du 60:- är mycket för  skurna choklad kakor / 10 st inkl. burken. den röda . 

HH 🙂

Carmarino
2019-11-21 14:27
#9

Kommer att sälja dem styckvis eller 10 stycken. Har satt ett rätt lågt pris, men kanske jag ska öka lite, för de ska ju inte vara för billiga heller  - även om det är loppis.

Har gjort ett excelark med priser så att jag lätt kan räkna ut hur mycket varje kaka kostar i tillverkning, och snittarna hamnade på under en krona styck, så jag har satt 3 kronor i styckpris och 20 kronor för 10. Men det är nog för lite, så jag kanske ökar till 5 kr/st och 35 för 10. Det är ju lite olika beroende på vad folk är beredda att betala för.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-11-21 14:35
#10

#9  Jisses . Ja, , det va nog lite för billigt . Men men , det är Loppis , Men ändock har vi hembakat som vi säljer .  Ska vi inte tänka på att vi lägger ner både tid och ork på baket !! Fast jag älskar att baka .  

Sedan beror det  på storleken på kakan .  vad du har dem i , tex en plastburk med lock ,  burkar som jag har , kostade 5 :- . 

Ja . det ska bli spännande att se hur mycket folk är beredda att betala . 🙂 Lycka till Önskar jag dig!! 🌺

HH 🙂

Carmarino
2019-11-21 14:37
#11

#10 Jo, det borde vi göra. Det är bara jag som är lite för feg för att ta betalt för det jag gör.

Jag kommer att lägga dem i plastpåsar så det blir inte så stor kostnad för förpackningen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-11-21 14:48
#12

#11  Ursäkta men , kakorna kan du väl inte lägga i plastpåsar , då går dem sönder .  Bullar förstår jag , men jag lägger inte bullarna bara i påsar , eller Socker kaka eller dem andra kakorna , eller muffins .  

Förra året på Julmarknaden la jag muffinsen på en papptallrik och sen hade jag cellofanpapper på rulle , inte så dyrt att köpa.  

Dessa kakor ( äppel och Silvia kaka som jag hade gjort lite extra fin) hade jag på tallrik ( när dem köpte den hade jag en kartong bit med bakplåtspapper + en kasse .  )

Dessa sålde jag för 50:- / st. 

Kanel/ Vanilj bullar la jag så på papp tallrikar , finns billiga att köpai storpack på Netto , ( här har vi en utländsk affär jag handlar i , så billigt) 

Bullar -35-40:-  / 4 st bullar. lägger i en påse så med tallriken. sen snöre runt. muffinsen på bilden längst ner , gör jag likadant . 

HH 🙂

Carmarino
2019-11-21 17:35
#13

Har inte tänkt så långt som till förpackningen. Det blev lite snärjigt innan det blev bestämt att vi skulle vara med på loppisen nämligen.

Ska kolla vad jag har i gömmorna när det gäller kakorna, men de flesta av dem är rätt tåliga. Det är nog mest pepparkakssnittarna som är lite ömtåliga.

Skulle jag inte hitta något här hemma får jag ge mig iväg och köpa en förpackning papptallrikar. Har ju morgondagen på mig. Tack för tipset. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2019-11-22 13:42
#14

Nu har jag varit och köpt papptallrikar. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-11-22 13:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14 Perfekt ! Då kommer du att få se va fint det blir , när du lagt en plastpåse oxå !

HH 🙂

Carmarino
2019-11-22 13:59
#16

#15 Kommer inte att förpacka dem i förväg, utan lägger ner dem när någon köper. Bullarna kommer jag att lägga direkt i påsen, så jag använder bara papptallrikarna till de ömtåliga kakorna. Har ganska många cellofanpåsar som jag tänkte använda till de andra kakorna och tryfflarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-11-22 14:03
#17

# 16 Okej, det blir nog bra. Hoppas det går bra ! Lycka till! 😀🌹

HH 🙂

Carmarino
2019-11-22 16:29
#18

#17 Tack och tack detsamma! 👍🌺


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-11-23 13:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Nu blev det Silvia kaka , med rosa glasyr,

HH 🙂

Soligajag1
2019-11-25 04:56
#20

Pepparkakssnittar Recept på goda pepparkakssnittar som går snabbt och enkelt att göra! Goda kakor med pepparkakssmak. Klara på 45 min! www.recepten.se Här är recept på pepparkakssnittar ,

HH 🙂

Annons:
Soligajag1
2019-12-13 09:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Satt på Julmarknad och sålde mycket i saffran , lussebullar, biscotti , andra kakor . Det gick verkligen bra!!

HH 🙂

Carmarino
2019-12-13 14:23
#22

Kul att det finns intresse för hembakat hos er. 👍

Jag kommer nog inte att försöka igen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-12-13 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Nu har jag bakat gifflar med morot , russin , olja , salt , vetemjöl o vatten .

HH 🙂

Carmarino
2019-12-13 14:27
#24

Gott. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-12-13 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

# 24 Tackar ! 😀 Va synd att du inte vill baka / sälja på Loppis . Jag har oftast sålt allt jag bakat , jag har Facebook, Instagram och sen sätter jag ut Reklam lappar på olika anslagstavlor , Biblan , mm. Sen har jag varit i tidningen ( våran lokal tidning VLT ) För några år sen. Då kommer alla mina vänner och deras vänner + andra människor och handlar , 😀❤️🥰

HH 🙂

Carmarino
2019-12-13 15:14
#26

#25 Det är inte så att jag inte vill. Hade gärna gjort det, men det är knappast lönt att baka om man får sälja kanske 4-5 bullar totalt. Loppisen jag var på är en fast loppis som har öppet varje lördag och söndag, så den är rätt inarbetad. Övriga loppisar häromkring tillåter inte att man säljer något hembakat. Vet inte varför, men de vill väl inte riskera att inte få sålt sina egna varma korvar gissar jag. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: