14 Övrigt

Ostkakans dag den 14 november

2019-11-14 09:01 #0 av: Carmarino

Idag är det ostkakans dag. Tycker ni om ostkaka? Brukar ni i så fall göra egen eller köpa färdig?

Är själv inte så förtjust i ostkaka, men ska jag äta det så vill jag ha den utan bittermandel. Min mor tyckte däremot väldigt mycket om ostkaka, så jag gjorde det till henne några gånger.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-11-21 14:14 #1 av: Magi-cat

Ostkaka är väldigt gott, men jag har aldrig gjort sådan själv utan brukar köpa.

Men jag vet personer som är experter på ostkaka och brukar anlitas inför kalas och olika evenemang. Det är avgjort godast med de hembakade!

Det blir nog att inhandla hemlagad ostkaka på någon av de kommande julmarknaderna ...

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2019-11-21 14:21 #2 av: Carmarino

Det är faktiskt inte så svårt att göra själv, men det tar lite tid. Tror att det svåraste kan vara att få tag i löpe. Glad Brukade köpa det på apoteket, men jag tror inte de har det i sortimentet längre.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.