Annons:
Etiketttårtor
Läst 699 ggr
oh-la
2019-09-14 12:33

Baka tårtbotten i förväg

Vi ska ha treårskalas för stora tjejen nästa helg och jag tänkte ge mig på att baka tårta till kalaset. Nu har jag bakat tårta ungefär två gånger i livet så jag tänkte försöka ha lite framförhållning, framför allt eftersom jag behöver baka glutenfritt… ni som är duktiga och kan sånt här, hur långt i förväg kan jag baka bottnarna? Tänkte så jag har tid att göra en till om det blir katastrof 😂 kan jag frysa in, och ska jag i så fall dela och förbereda bottnarna innan jag fryser? Tips till en glad amatör tack 😅

Annons:
Carmarino
2019-09-14 13:06
#1

Det går alldeles utmärkt att frysa tårtbottnarna. Faktum är att man rekommenderar att göra det, för då smular de mindre när man stryker på grädden (eller vilken kräm man nu väljer att täcka dem med).

Bottnarna håller flera veckor i frysen, förmodligen flera månader. Det beror lite på hur mycket smör det är i bottnarna. Gör du en botten utan fett så håller de säkerligen ett halvår eller mer.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

oh-la
2019-09-14 15:20
#2

#1 tack!!! Då klarar den ju sig helt klart till helgen utan problem! Skönt, då kan jag baka och misslyckas utan att behöva känna mig stressad 😂

Carmarino
2019-09-14 16:00
#3

#2 Har för mig att tårtbottnar helst ska frysas i fyra dagar (men jag kan minnas fel), så den klarar sig definitivt till helgen. 😃

Visa gärna bild på tårtan här när du är klar med den. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: