Annons:
Etikettkakor
Läst 702 ggr
Soligajag1
2019-06-16 15:03

Söndagsbakning

Brukar ni baka på Söndagar eller har ni annat för er ?? 

Jag bakar och bakar . . 🙂Silvia kaka . Socker kaka , Kanelbullar , 

Silvia kaka

HH 🙂

Annons:
Carmarino
2019-06-16 18:28
#1

Om jag hinner så brukar jag baka på antingen lördagen eller söndagen. Fast när jag är arbetslös/ledig så kan det hända att jag bakar även andra dagar. Hade tänkt att jag skulle bakat den här helgen, men insåg att tiden inte räckte till, så därför får det bli en annan dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-06-16 19:20
#2

#1 Förstår ,  dessa bakverk va beställda . Så dem är redan borta , bra med en extra slant 🙂

Ibland är det så , man gör det man hinner med .

HH 🙂

Carmarino
2019-06-16 19:26
#3

#2 Har också funderat på om jag kunde sälja det jag bakar. Äter det ju oftast inte själv, så det hade varit trevligt med lite extra pengar. Förena nytta med nöje. 👍
Har dock ingen större bekantskapskrets, och på de flesta loppisar häromkring får man inte sälja något ätbart. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-06-16 20:12
#4

#3  Okej , det va tråkigt ! 

Jag har Loppisar här i lokalen bredvid , så roligt ! Har beställt  lokalen den 7 September , Lördag . Sen gör jag reklamblad och folk ringar och bokar bord . 

Såhär ; 

Det va 10 st bord , alla va så glada och  tyckte det va roligt!!  🙂Det blir förena nytta med nöje! 👍

HH 🙂

Carmarino
2019-06-16 20:21
#5

#4 Det hade varit kul om det hade funnits något sådant här i närheten. Får kanske kolla om det finns någon lokal jag kan låna. 👍

Men det får bli ett senare projekt. Just nu har jag jobb hela dagen, men kanske framåt slutet av sommaren. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2019-06-16 20:28
#6

#5 Hoppas att du hittar en lokal , den här kostar bara 100:-  för hela dagen , sedan tar jag 50:- / p bord .  Alla va nöjda .  🙂

En granne hade till och med gjort en våffelsmet + grädde och sylt till. 👍

HH 🙂

Annons:
[Erica. Lundstrom]
2019-06-16 23:24
#7

Bakar typ varje dag😁 idag blev det dock sockerfri citronkaka, smakade bra dock så saknar jag ngn form av glasyr, tips på sockerfri glasyr?

[Erica. Lundstrom]
2019-06-16 23:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8
Carmarino
2019-06-17 04:15
#9

#6 Det låter som en bra affär. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2019-06-17 04:18
#10

#7 Det enda jag kan komma på är att använda någon sockerersättning, typ Sötin florsocker. Brukar inte själv göra glasyr, så jag vet inte vad man kan använda till det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: