Annons:
Etiketttårtor
Läst 739 ggr
emeliiiiieee
4/15/19, 2:32 PM

Tårtrecept

Kan ni tipsa om en god tårta? Är så trött på den jag alltid gör. Ingenting med nötter, mandel.

Annons:
tlover
4/15/19, 4:05 PM
#1

Låter Earl Grey tårta intressant?

l'm back

emeliiiiieee
4/15/19, 11:08 PM
#2

#1 Absolut, låter intressant :)

leemland
4/25/19, 10:49 AM
#3

Du kan kolla igenom DENNA länken där vi har samlat lite olika "nyttiga" trådar 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Soligajag1
5/16/19, 7:37 AM
#4

Hejsan ! 

Dessa tårtor bakade jag till en kvinna som slutade på Biblan , hon skulle ha avslutningskalas . Jag fick beställningen av chefen / jag jobbade i Cafét där.  

Mina tårtbottnar :

BRA TÅRTBOTTEN
  • Receptet ger en Tårtbotten

  • 2 dl strösocker

  • 2 ägg

  • 1,5 dl vetemjöl

  • 1 dl potatismjöl

  • 2 tsk bakpulver

  • 2 tsk vaniljsocker

  • 1 dl kokande vatten

  • Smörj och bröa en hög form med löstagbar botten (ca 20 cm).

  • Vispa ägg och Socker pösigt, nästan till det blir vitt.

  • Blanda mjölsorter, bakpulver och vaniljsocker och rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten.

  • Blanda sist i kokande vatten och rör försiktigt till en slät smet.

  • Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader 25-30 minuter. Kontrollera med provsticka att tårtbotten är färdig, kyl ned och fyll tårtan med din favoritfyllning.

  • Lycka till!!! 🙂

  • Sedan har jag mycket grädde , vispar den fluffig ,  har olika frukter , du kan ha banan, kiwi, jordgubbar , hallon,  sylt + hallon i ett lager , grädde och kiwi tex i det andra , sen dekorerar du tårtan som du vill , jag hade sådana choklad , tunna skivor runt om en tårta , men du kan varva med jordgubbar och kiwi i en.  🙂

  • Soligajag1

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: