Annons:
Etiketterkakortemadagarbakelser
Läst 652 ggr
Carmarino
2019-03-13 13:14

Mazarinens dag den 13 mars

Idag är det mazarinens dag. Har inte lyckats hitta någon bild på mazariner, och jag fotograferade inte dem den enda gången jag bakade mazariner. Så ni får nöja er med en länk till ett recept på klassiska mazariner. 🙂

Brukar ni baka mazariner? Tycker ni om mazariner? Har ni något favoritrecept på mazariner? Ska ni äta en mazarin idag?

https://recept.se/recept/klassiska-mazariner

P.S. Det finns även Mazarinernas dag den 10 januari, så det är tydligen ett väldigt populärt bakverk. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bjud på hemmabakat! Här är ett enkelt och gott recept på klassiska mazariner med mördeg och mandelfyllning som toppas med rosa glasyr.
  • Redigerat 2022-03-13 03:38 av Carmarino
Annons:
lillnessie
2019-03-13 17:48
#1

Äter inte så gärna mazariner så hoppar nog över den här dagen 😄

Carmarino
2019-03-13 17:53
#2

Den här glutenfria mazarinkakan kanske passar bättre? Den är gjord på smör, Socker, mandelmassa, ägg, mandelmjöl, potatismjöl, fiberhusk, bakpulver och kardemumma. (Personligen hoppar jag dock över kardemumman.) Bakas i vanlig sockerkaksform, så man slipper hålla på och "tumma ut deg" i formar. 👍

https://glutenfriagodsaker.allas.se/baka-glutenfritt/glutenfri-mazarinkaka-med-kardemumma/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-03-13 05:21
#3

Idag är det mazarinens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2021-03-13 01:27
#4

Det är mazarinens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Shia1
2021-03-15 12:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bättre sent än aldrig!
blev citronmazariner igår!

Carmarino
2021-03-15 12:37
#6

#5: Två dagar hit eller dit har ju ingen betydelse. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2022-03-13 03:45
#7

Idag är det mazarinens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2023-03-13 03:16
#8

Det är mazarinens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
2023-03-14 18:56
#9

Älskar Mazariner!😋
Å andra sidan så är det inte många kakor jag inte gillar…😂 men det finns!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2023-03-15 04:13
#10

#9: Samma här - när det gäller mazariner alltså. 😁

Fast jag har bara bakat mazariner en enda gång, och det var på den förberedande konditorkursen jag gick. Tycker det är så jobbigt att göra skalen till mazarinerna nämligen. 😖😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2024-03-13 01:56
#11

Idag är det mazarinens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: