Annons:
Etiketterkakortemadagar
Läst 939 ggr
Carmarino
2019-03-03 12:15

Mandelkubbens dag den 3 mars

Idag är det mandelkubbens dag. Tycker ni om mandelkubbar? Brukar ni baka dem själv eller föredrar ni köpekubbar?

Har inte själv ätit mandelkubbar på länge, och har ingen bild på några heller, men här är ett recept på mandelkubbar.

https://mittkok.expressen.se/recept/mandelkubb-med-vitchoklad/

Det kan även göras veganskt, och självfallet kan man utesluta den vita chokladen även om de inte ska vara veganska. Kan inte tänka mig att det brukar vara choklad i mandelkubbar, så det är nog bara en extra "smakförstärkare". 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Denna fantastiska klassiker. Lätt att göra och underbarast dagen efter. Kan lätt göras på mjölkfritt margarin och havremjölk. Resultatet blir lika bra som med riktigt smör, men glöm inte att utesluta den vita chokladen.
  • Redigerat 2021-09-21 15:54 av Carmarino
Annons:
Tant Grön
2019-03-07 09:17
#1

Har aldrig hört att det skall vara choklad i. Min mamma brukade baka mandelkubbar. Gillade dom när jag var barn, men nu är jag inte så förtjust i dom.

Carmarino
2019-03-07 12:35
#2

Nej, jag har heller aldrig hört att det ska vara choklad i mandelkubbar, så det är nog ett nytt påhitt. Tyckte också om dem när jag var barn, men nu tycker jag de är för torra.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2020-03-03 05:26
#3

Idag är det mandelkubbens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2021-03-03 02:36
#4

Det är mandelkubbens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2022-03-03 03:00
#5

Idag är det Mandelkubbens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2023-03-03 04:06
#6

Det är mandelkubbens dag idag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2024-03-03 01:08
#7

Idag är det Mandelkubbens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

millan21
2024-03-04 15:05
#8

Igår åt jag faktiskt en mandelkubb utan att ha en aning om att det var mandelkubbens dag. Bakade inte men blev bjuden på en.

Carmarino
2024-03-04 19:06
#9

Brukade äta en hel del mandelkubbar som barn, men numera blir det nästan aldrig några. Är inte så förtjust i dem längre, men blir jag bjuden så äter jag förstås. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: