Annons:
Etikettprathörnan
Läst 4084 ggr
Carmarino
2/20/19, 1:06 PM

Vad bakar du idag 8

Eftersom den förra tråden kom upp i maximala antalet inlägg så fortsätter vi att diskutera vi våra goda bakverk här. 🙂

En bild på bakverket ger en extra ✨ i kanten.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
  • Redigerat 9/21/21, 4:10 PM av Carmarino
Annons:
emeliiiiieee
2/20/19, 1:08 PM
#1

Lägger dom här också. Håller på med kärleksmums, chokladbollar, rulltårta och drömmar. Inte nöjd med rulltårtan men ja :)

emeliiiiieee
2/20/19, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
emeliiiiieee
2/20/19, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
Carmarino
2/20/19, 1:09 PM
#4

Så flitig du är. 👍

Tycker rulltårtan ser fin ut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

emeliiiiieee
2/20/19, 1:24 PM
#5

#4 Tyvärr blev den inte speciellt hårt rullad men jag smygsmakade ocj den går att äta helt klart :)

Travis D
2/20/19, 1:55 PM
#6

Hmm funderar på att baka kladdkaka. Är dock magsjuk så det kanske inte är bösta idén? Men det är ju bara jag som ska äts den ändå 😈😂

Annons:
Carmarino
2/20/19, 2:04 PM
#7

#6 Är det ingen annan som ska äta så kör på. Magsjukebacillerna har du ju ändå i kroppen. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Emki
2/22/19, 1:40 AM
#8

Blev kärleksmums idag, tråkigt nog blev det lite för tunt lager av glasyren. Men goda endå. Någon dag ska jag göra mjölkchokladbiskvier!

Carmarino
2/22/19, 3:22 AM
#9

Hoppas vi får se bilder på dina biskvier sedan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Emki
2/22/19, 6:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Absolut, mycket nytt som ska testas i år! Vill våga testa då jag blivit helt tokig i att baka på sista tiden. Så otroligt roligt, och doftar alltid gott hemma! 😍 Gjorde för ngn vecka sen kladdkaka med toscatäcke, den var poppis! 😊 Hade tyvärr bara en före bild innan den åkte in i ugnen..

Carmarino
2/22/19, 6:54 AM
#11

Toscakaka är gott. 😋


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2/22/19, 12:02 PM
#12

Upptäckte att det fanns två trådar som hette "Vad bakar du idag 8", så jag har döpt om den andra till "Mina bakverk". Där kan du lägga in bilder på bakverk oavsett när du bakat dem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loka03
2/22/19, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ska göra kladdkakebollar med dumlegömma. Just nu är den i ugnen. :) Här är en länk till receptet https://blogg.amelia.se/fridasbakblogg/2018/09/28/kladdkakebollar-med-dumle/ Hon gör verkligen supergoda recept❤️

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Carmarino
2/23/19, 3:08 AM
#14

Det låter väldigt gott. Ser fram emot bilder på slutresultatet. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loka03
2/23/19, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Såhär ser de ut! :)

Are humans real?👽👽👽

Carmarino
2/23/19, 12:50 PM
#16

De ser goda ut, men de är rätt stora va?

Man kan nog halvera dumlekolorna om man vill göra bollarna lite mindre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loka03
2/23/19, 7:01 PM
#17

#16 ja det går säkert bra! :) Ja de blev liiiite för stora hahah! Men jag löste det genom att skära upp de i halvor. :)

Are humans real?👽👽👽

Carmarino
2/23/19, 7:14 PM
#18

#17 Gjorda för personer som är riktigt stora i käften med andra ord. 😉😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loka03
2/24/19, 10:42 AM
#19

#18 Hahah ja kanske det! :) Men de var ännu godare när man hade de i micron i några sekunder. Då passar de som ganska stora. :)

Are humans real?👽👽👽

Carmarino
2/24/19, 11:42 AM
#20

#19 Smälte de inte då?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Loka03
2/24/19, 1:27 PM
#21

#19 jo det är det som är gott. När kakan blir lite mjuk och dumlen smälter lite. :)

Are humans real?👽👽👽

Carmarino
2/24/19, 1:34 PM
#22

#21 Aha, tänkte mest på chokladen runt om kakan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loka03
2/24/19, 8:11 PM
#23

#22 jaha. Ja men det blir ju lite extra gott haha! :)

Are humans real?👽👽👽

lillnessie
2/25/19, 9:00 AM
#24

Bakade igår men glömde så klart fota innan den var smakad på. 😄 Semmelkladdkaka, fick tummen upp av de som åt. Bakade även Pitabröd som blev bra men ingen bild på dem tyvärr

lillnessie
2/25/19, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25
Tant Grön
2/25/19, 9:22 AM
#26

#25 Den ser verkligen god ut. 😛

Carmarino
2/25/19, 10:31 AM
#27

#25 Håller med Tant Grön. Den ser riktigt läcker ut. 🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Sommarbakverk
2/27/19, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Bakat semlor I veckan=) blivit 12 st jag gjort klart(4 I måndags, 8 igår,) som vi fikade familjen. Ligger ca 15 bullar i frysen som ska få vara till I helgen/ kanske blir ja r ngn till fettisdag😊 funderar på att starta sommarcafé, då vi har ett sommarhus på gården vi flyttat till. Problem-inge ström där än så länge(ksk kommer kunna ha ngn kontakt om vi drar jordkabel) Men funderar på billiga alternativ till en kyldisk? Billigaste kyldisk en jag hittat går på 4.7 kg. Hittat ngn kylplatta med lock som ska hålla kallt 4 h, men tänk framför allt om jag gör tårtor eller så med choklad eller smörkräm vill man ej de ska smälta.

Carmarino
2/27/19, 2:27 PM
#29

De ser goda ut.

Lycka till med sommarcaféet. Du får gärna visa bilder därifrån om det blir av att du gör det. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2/27/19, 3:57 PM
#30

Dom ser verkligen fina och goda ut. Lycka till med kaféet.

Sommarbakverk
2/27/19, 4:00 PM
#31

Haha tack. Får mest troligt 3000 kr i start bidrag från kommunen så, blir inte pank ibörjan iaf😂

Carmarino
3/8/19, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Idag är det tårta på gång här är bottnen. Den måste svalna innan jag kan lägga på fyllningen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/8/19, 1:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Nu har jag lagt på fyllningen, och sedan ska tårtan stå i frysen minst fyra timmar, men det blir längre hos mig. Har nämligen inte bjudit hem några fikagäster än.

Det blev en limemoussetårta med passionsfruktstopping och mandelbotten. En riktig skafferirensningstårta, för jag hade både mandelmassa, grädde, lime och passionsfrukt som behövde användas snart.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/8/19, 5:00 PM
#34

Ser väldans smaskig ut 👍

Annons:
Carmarino
3/8/19, 5:54 PM
#35

Hoppas den är det också. Har ju bara provsmakat fyllningen när jag slickade skålen. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
3/8/19, 5:54 PM
#36

Ser väldigt god ut 😋

Carmarino
3/8/19, 6:00 PM
#37

Fyllningen var god åtminstone. Sedan gillar jag ju mandelmassebottnar, så det ska bli spännande att smaka tårtan så småningom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
3/15/19, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#38

Idag bakade jag dels en omgång surdegsbröd och dels två honungslimpor. Det var ett nytt recept som jag ville testa, och när jag ändå hade ugnen igång så…


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
3/15/19, 5:22 PM
#39

Jag bakade idag Pitabröd som vi åt till falafel och bakade också grötbullar. Ingen bild tyvärr :-)

Marylina
3/17/19, 8:19 PM
#40

Idag har jag bakat sockerkaka utan bakpulver

Carmarino
3/18/19, 7:25 AM
#41

#40 Hur gör du den? Är den med ägg?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
leemland
3/25/19, 4:15 PM
#42

Förra veckan blev de bakning av thebaguetter 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
3/31/19, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#43

Hittade ett recept på kavring som jag ville testa. Idag blev det av. Degen blev rätt kompakt, men väldigt lättarbetad.

Bröden jäste upp ordentligt, men de blev lite brända på ytan när de kom ut ur ugnen. Har inte kollat dem inuti, men förhoppningsvis är de inte brända där. Fast kavring ska ju vara mörk, och det blev den ju. 😃

Om jag bakar kavring igen så kommer jag att testa med lite kortare gräddningstid.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
3/31/19, 3:55 PM
#44

#43

Ser jättegott ut 👍

Carmarino
3/31/19, 6:17 PM
#45

#44 Hoppas det är det också. Ska testa i kväll.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Loka03
4/1/19, 9:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Min storasyster har bakat en fluffig äppelkaka inatt. En positiv måndags överraskning! :)

Are humans real?👽👽👽

Carmarino
4/1/19, 7:32 PM
#47

#46 Så gott. Snäll syster du har. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
4/5/19, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Idag testade jag ett nytt recept, Kolagömmor. Gott, ja men sött

Annons:
Carmarino
4/6/19, 7:47 PM
#49

De ser goda ut. Fast kola är ju alltid väldigt sött. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
4/7/19, 1:49 PM
#50

Chokladmuffins. Visserligen inte idag men i fredags, var väldigt gott. Lite synd att jag inte tar mig tiden att baka oftare. 🙂

Carmarino
4/7/19, 2:01 PM
#51

Nästa gång får du ta ett foto också, så att vi får se hur de ser ut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
4/7/19, 3:05 PM
#52

Jag kan uppdatera med en bild senare, när jag är inloggad på mobilen. 🙂

Carmarino
4/7/19, 6:29 PM
#53

Det tycker jag låter som en mycket bra idé. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
4/25/19, 10:45 AM
#54

I påsk blev det kladdkaka ena dagen, misslyckad tårtbotten en dag(som kastades, haha) och så gjorde jag en väldigt enkel citronmousse som jag toppade med blåbär och riven vit choklad 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
4/27/19, 2:11 PM
#55

Var tårtbottnen oätlig? Annars kan det ju gå att använda den till t.ex. cakepops eller dammsugare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
5/1/19, 9:04 AM
#56

Kanelbullar igår , sista April ! Till pappa som fyllde 90 år! 🙂

HH 🙂

Carmarino
5/1/19, 5:06 PM
#57

Grattis till pappa! Tur han har en dotter som kan baka så goda bullar till honom. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
5/1/19, 5:26 PM
#58

Jag bakade banankaka med choklad av några övermogna bananer. Ska smaka snart, med lite vaniljglass till.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
5/1/19, 5:32 PM
#59

#57  Tackar så mycket !!  🙂

HH 🙂

Carmarino
5/1/19, 5:37 PM
#60

#58 Det låter gott. Har du ingen bild på kakan? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
5/1/19, 6:26 PM
#61

#60 Jag har haft såna problem med att få in bilder på forumet, så jag har lagt ner det. Men jag ska se om jag gör ett försök imorgon. Det finns kaka kvar att fota. God var den, men jag åt för mycket. 😓

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
5/1/19, 6:36 PM
#62

#61 Gjorde samma misstag idag, fast det var av maten jag åt för mycket. Sedan blev det savaräng med frukt och grädde till efterrätt. Proppmätt är bara förnamnet. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
lillnessie
5/4/19, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Hade matgäster idag så bakade en Chokladflödekaka som avnjöts med grädde. Det blev inte mycket kvar av den …

Carmarino
5/4/19, 7:52 PM
#64

Förstår att den blev uppskattad. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/6/19, 5:51 PM
#65

#63  Förstår att det blev uppskattat , ser supergod ut , med grädde till !! Yammi ! 🙂 

Här blev det en enkel sockerkaka med glasyr o florsocker , 

HH 🙂

Soligajag1
5/6/19, 5:55 PM
#66

Hejsan ! Glömde en sak . Kika gärna in på Poesi , gruppen , jag har blivit Ny Sajtvärd där !! Så kul!! Välkomna alla!! 🙂

Soligajag1

HH 🙂

Soligajag1
5/12/19, 9:30 PM
#67

Dessa tårtor  bakade jag en dag på jobbet .

HH 🙂

Fransu
5/13/19, 12:37 PM
#68

#67 Så otroligt fina! Vilket drömjobb du har. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
5/13/19, 2:42 PM
#69

#68 Tack snälla , 🙂 Joo, det va  drömjobbet. Gick in i väggen där, va tvungen att sluta , chefen lovade o lovade att jag skulle få hjälp , neej , jag bara jobbade mer o mer , hon tog emot mer o mer beställningar .DÅ sa jag Stopp ! Nu räcker det . Jobba själv! 

Så här går jag hemma , , gör "ingenting" , går på Hälsocenter o "babblar" av mig. 😂🙂 Så kul!!  Här va vi i Arboga .vi tjejer och hade en mysig dag!! 🙂🌺  Det måste man oxå unna sig då o då! 

HH 🙂

Annons:
Soligajag1
5/13/19, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Bakat Drömmar ( till Loppiset ) vi bokat Lördagen d 1 Juni ! 😀❤️👍☕️ Så kul !!! 😃🤣😆☀️🌹

HH 🙂

Carmarino
5/15/19, 2:19 AM
#71

#69 Det är alltid trevligt med fika i goda vänners lag. 🙂 #70 Drömmar hör till de kakor jag länge tänkt baka, men det har aldrig blivit av. Vet egentligen inte varför, för de är väl inte särskilt svåra att baka tror jag. Det svåraste är väl att få dem riktigt spröda.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/16/19, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Idag blev det Vaniljbullar , beställning ,

HH 🙂

Soligajag1
5/17/19, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Nu blev det en Sockerkaka !

HH 🙂

Carmarino
5/18/19, 4:11 PM
#74

#72 Gissar att de blev väldigt uppskattade. 🙂

#73 Vilken trevlig form på sockerkakan. Kan du inte visa hur bakformen ser ut?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/18/19, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

#74 Hej , Kakformen , En äldre modell , kakan blev så god!! 😀

HH 🙂

Carmarino
5/18/19, 4:25 PM
#76

#75 Äldre bakformar är roliga att ha. Kan inte minnas att jag har sett en sådan form någon gång. Väldigt speciell. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
5/18/19, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

#76 Ok , det roliga är att jag har köpt den på Loppis ! Svårt att hitta sådana kakformar , 😀 hade tur! Den här formen har jag vunnit på en tävling på nätet , Den är bra till äppelkaka ,

HH 🙂

Soligajag1
5/18/19, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Teflon är bra !

HH 🙂

Carmarino
5/18/19, 4:36 PM
#79

#77 Det är på loppisarna man hittar de gamla formarna. De finns ju inte att få tag i någon annanstans. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
5/18/19, 4:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

#78 Kan tänka mig att den formen är användbar till mycket. Jag använder själv oftast aluminiumformar. De kräver visserligen att man smörjer och mjölar dem, men de håller i evighet och resultatet blir väldigt bra. Använder sprayfett till dem, och då är det lätt att komma åt i alla "skrymslen och vrår".

Har sett på olika forum att de går att använda till mer än bakning. Det går att gjuta glass i dem och även använda dem till mat. Har inte själv provat, men det kanske blir av så småningom.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/19/19, 8:49 AM
#81

#80 Tackar!! 

Wow ! Du hade några stycken!! Jisses . Då kan du baka och baka i oändlighet!! 🙂

Dessa Vaniljbullar tänkte jag baka till Loppiset den 1 Juni . 

Dem är poppis bland gäster/ kunder ! 👍

HH 🙂

Carmarino
5/19/19, 4:32 PM
#82

#81 Får erkänna att de på bilden bara är en del av mina formar, nämligen de som är gjorda av Nordic Ware. Har nog ungefär lika många formar till, men de är mer "vanliga" sorter (fyrkantiga, rektangulära, springformar m.m.). ☺️

Vaniljbullar är gott. Av någon anledning bakar jag aldrig några själv. Vet inte varför, men en anledning kan nog vara att jag inte bakar bullar särskilt ofta. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/21/19, 7:54 PM
#83

Det blev lite bullar idag ! Ska ställa dem i frysen , sälja på Loppis . 🙂

HH 🙂

Annons:
lillnessie
5/22/19, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Första försöket med Baklava, nån har provsmakat som synes :-)

Tant Grön
5/23/19, 10:27 AM
#85

#84 Vad gott det ser ut. 😛Var det svårt att göra?

lillnessie
5/23/19, 11:34 AM
#86

Nej, det var inte svårt. Hittade ett enkelt recept på https://www.ica.se/recept/enkel-baklava-720984/

Soligajag1
5/26/19, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Det blev en fin kaka idag ! Med lite äpplen i! 😀

HH 🙂

Carmarino
5/26/19, 6:18 PM
#88

Gott. Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
5/27/19, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Äppel kaka och Tigerkaka , ( får baka muffins imorn , glömde köpa fprmar) 😀👍

HH 🙂

lillnessie
5/29/19, 11:04 AM
#90

Brownie med svarta bönor. Jag tänker lägga på lemoncurd och vispgrädde. Hoppas det blir gott 😋

Annons:
lillnessie
5/29/19, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91
Soligajag1
5/29/19, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

#91 Mums va gott det ser ut! Jag bakade hallon muffins !

HH 🙂

lillnessie
5/30/19, 4:11 PM
#93

Hallonmuffins! Så gott! Idag, när vi alla var lediga, tog vi en dag i bagarstugan och fyllde upp frysen med Mjukkakun. Hoppas det räcker över sommaren….

lillnessie
5/30/19, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Hoppas bilden kommer med

Carmarino
5/30/19, 4:51 PM
#95

Är det någon sorts tunnbröd?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
5/30/19, 6:40 PM
#96

#95 Ja, ett slags mjukt tunnbröd

Carmarino
5/30/19, 6:58 PM
#97

Det ser gott ut. Hur mycket gjorde ni - med tanke på att du hoppas på att det ska räcka över sommaren menar jag? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
lillnessie
5/30/19, 9:17 PM
#98

#97 Två degar, en på 4 liter degspad och en på 2,5 liter. Det tar tid att elda upp bra värme i ugnen så lika bra att göra mycket när man är igång

Soligajag1
5/30/19, 9:51 PM
#99

#96 Skulle jag kunna få recept på det där tunnbrödet ? Har aldrig bakat tunnbröd nån gång , 😀 skulle gärna pröva , Tack !

HH 🙂

lillnessie
5/30/19, 11:29 PM
#100

#99 Jag kan inte ge recept på mitt bröd eftersom jag inte använder exakta mått. Men ett bröd ungefär hälften rågsikt och vetemjöl, 50 g jäst per liter mjölk och ca 100g smör, 1dl sirap, mycket brödkryddor. Salt förstås :-). Jäs 45-60 min. Baka ut "degämnen" = runda bollar. Jäs 30min. Baka ut platta runda bröd, (inte för tunt, det ska bli mjuka bröd) kavla sedan med kruskavel. Grädda i varm ugn. Har man ingen vedeldad ugn kan man steka i stekpanna alternativt värma plåtar i vanlig ugn och grädda i hög värme. Här är ett annat recept https://ericasmeny.blogg.se/2015/april/mjukkakunstekpannebrod.html

Soligajag1
5/31/19, 8:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Kola kakor , Till Loppiset imorn att sälja , har en Silvia kaka på G ,

HH 🙂

Soligajag1
5/31/19, 8:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Silvia kaka

HH 🙂

Soligajag1
5/31/19, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Nu blev det bullar oxå ! Kanel och vanilj !

HH 🙂

Soligajag1
5/31/19, 10:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Vanilj bullar !

HH 🙂

Annons:
lillnessie
6/1/19, 12:54 AM
#105

Ser smarrigt ut 😋

Soligajag1
6/1/19, 6:04 AM
#106

#105 Tack så mycket !! Upp med tuppen , fixa en kaka till!! Ojoj. . Nu är man mör ! Tur det va fint väder igår en stund , så fick man koppla av i solen ☀️😀☕️❤️

HH 🙂

Carmarino
6/1/19, 12:37 PM
#107

#98 Ungefär hur många tunnbröd blir det av degarna? Förmodar att det blir en hel del. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/1/19, 12:38 PM
#108

#102 Har du testat att baka Silviakakan i långpanna? Då blir det ju fler bitar av den. Glad Eller säljer du hela kakan som den är?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
6/1/19, 4:13 PM
#109

#107 Det blev sammanlagt 78 bröd .

Carmarino
6/1/19, 5:17 PM
#110

#109 Då bör de ju räcka några veckor åtminstone. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
6/1/19, 6:57 PM
#111

#108 Hej , inte testat att göra i långpanna, sålde hela kakan som den är! ❤️😀👍

HH 🙂

Annons:
Carmarino
6/1/19, 7:07 PM
#112

#111 Nästa gång kan du ju testa att göra den i långpanna och dela upp den i fyra bitar. Det blir ju nästan lika mycket som en rund kaka i varje bit då. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
6/2/19, 2:16 AM
#113

#112  Jag vill inte låta som något proffs men jag bakar hellre flera runda , tycker dem är finare så . Självklart tar jag emot tips! 🙂

HH 🙂

Carmarino
6/2/19, 1:23 PM
#114

#113 Ja, det var inte menat som kritik, utan bara ett litet tips för att göra lite större kakor på en gång. Visst blir det fint med runda kakor också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/2/19, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#115

Testade att baka med aquafaba (kikärtsspad) idag. Använde ett recept jag hittat på en vegansk mjuk pepparkaka, men ändrade det lite. Hade inget margarin hemma, så det fick bli smör, så den blev bara vegetarisk.

Sedan tyckte jag inte att det var "säsong" för pepparkaka, så jag bytte ut kryddorna mot ingefära och citron. Använde även citronsaften som vätska istället för växtmjölk - som jag inte heller hade hemma, åtminstone ingen vars bäst-före-datum inte var under ett år för gammalt. 🙂

Man börjar med att vispa Socker och aquafaba vitt och pösigt - och här kan man verkligen snacka om vitt. Det blev nästan kritvitt.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/2/19, 1:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Sedan vänder man ner mjöl, mandelmjöl, kryddor, bakpulver och citronskal samt tillsätter smält smör/margarin och växtmjölk - eller som i mitt fall färskpressad citronsaft.

Min smet ser ut som senapssås, men det beror på att jag använde torkat citronskal som krydda (tillsammans med mald ingefära).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/2/19, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#117

Egentligen skulle det vara en stor sockerkaksform, men jag föredrar att göra flera små. Smeten räckte exakt till 12 minisockerkakor.

Bilderna visar före och efter gräddning (ca 20 minuter).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/2/19, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

Och så här ser det färdiga resultatet ut. Kakorna är något mera gyllene i verkligheten än vad som syns på bilden, men hur jag än vinklade kameran så blev de ljusa.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
[VSK]
6/2/19, 3:21 PM
#119

#118

Ser ut som minisockerkakor 😛

Soligajag1
6/2/19, 3:47 PM
#120

#114  Visst förstod jag det . Tack för tipset 👍

Så häftiga "mini kakor"  du har gjort . Ser så fina ut! 🙂

HH 🙂

Carmarino
6/2/19, 4:24 PM
#121

#119 Ja, det är det också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/2/19, 4:26 PM
#122

#120 Tack. Har ett antal olika formar för minisockerkakor. Denna är nog den som ger näst minst kakor.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
6/16/19, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123
[Erica. Lundstrom]
6/16/19, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124
[Erica. Lundstrom]
6/16/19, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125
Annons:
[Erica. Lundstrom]
6/16/19, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126
[Erica. Lundstrom]
6/16/19, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127
[Erica. Lundstrom]
6/16/19, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128
[Erica. Lundstrom]
6/16/19, 11:30 PM
#129

Okej, heh insåg de vart väldigt många bilder(vart ngn bro också hur nu den kom med) Bakat gsk mycket på sistone, Sockerfri citronruta-god men saknar ngn glazyr, tips på sockerfri glasyr? Snabb "mini" tårta, gjort vaniljsås till rabarberkakan(senare i bild) och vart över lite ägg så gjorde sockerkaka på 1 ägg i miniform på 10-12 cm, å fyllde med hallonsylt, spacklade och brände av maräng=) Sen röda vinbärskaka,-god! Sen mitt försök till prinsesstårta😂 hade ont om tid så ist för å grädda i form gjorde jag i långpanna å rullade ihop, dock vart den väääldigt hög och smal, så delade den å ja, vart tillslut inte så liten heh, 😂

Carmarino
6/17/19, 4:22 AM
#130

#129 Det ser gott ut alltihop och det är bara roligt med många bilder. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
6/17/19, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

#130 😂😂 Blev sockerfri(och nästan glutenfri, orkade ej göra smuldegen glutenfri då vi ej hade glutenfri havregryn hemma, men botten å grunden är glutenfri) (nästan laktosfri också, eldast smöret i toppingen) Så denna går enkelt göra gluten, laktos, och sockerfri😁 Hallonkaka med smuldegstopping. Smeten är av banan, chiafrön, ägg, potatismjöl, kokosmjölk, mjölk, och typ lite basic som bakpulver osv. Blir troligtvis tarte tatin med päron imorgon😁

Soligajag1
6/18/19, 6:53 AM
#132

#131   Allting ser riktigt smaskigt ut !! 

Hittade ett sockerfritt  florsocker på nätet ,  du kan beställa , hoppas det funkar . Jag brukar göra en glasyr på färsk apelsin som jag pressar sen vispar ner florsockret , det blir toppen , jag gör den lite tjockare . 

sen kan du dekorera med valnötter eller mandel ,  kokos kanske ??  testa dig fram vetja . Kolla in på den här Rawfoodshop. Verkar helt ok. 🙂👍

HH 🙂

Annons:
[Erica. Lundstrom]
6/19/19, 5:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

#132 tack! Får kolla upp det! Vart päron tarte tatin igår å vart lyckad, dock väldigt söt men päronen var å andra sidan väldigt mogna och söta i sig, men tror mindre mandelmassa nästa gång.

Soligajag1
6/22/19, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

#133 Mums ! Det ser verkligen gott ut, va duktig du är ! Jag bakade bondkakor nyss, jag bara älskar dem och min pappa med! Tar med till honom imorgon. 😀

HH 🙂

Carmarino
6/22/19, 11:56 AM
#135

#132 Det har jag flera påsar av. Visserligen har jag inte gjort slut på den första påsen än, men tyckte det var lika bra att beställa fler när jag ändå skulle göra det. 😃

Tycker att florsockret är jättebra. Använder det bl.a. till att rulla tryfflar i, och det funkar perfekt. Har inte testat att baka så mycket med det än, men det kommer. Så jag rekommenderar det verkligen om man vill baka sockerfritt. 👍

P.S. Har du fått tillåtelse att använda bilden? Annars kan jag ta ett foto av mina påsar och byta ut den mot det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
6/22/19, 12:28 PM
#136

#135 Du får gärna byta ut bilden tack ! 😀❤️🌺

HH 🙂

[Erica. Lundstrom]
6/22/19, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Detta års midsommartårta=) Kladdkaka med mjölkchoklad och kardemumma tryffel fyllning supergod, mastig men inte såhär supersöt heller. Tänk kan göra fyrkantiga bitar av dessa å sälja på Cafét då det var lätt att få fina bitar.

Fransu
6/22/19, 4:34 PM
#138

#137 Wow!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
6/22/19, 5:53 PM
#139

#136 Har bytt ut bilden och länkat till florsockret på Rawfoodshop. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
6/22/19, 5:54 PM
#140

#137 Den kommer säkert att göra succé på caféet. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
6/23/19, 12:35 AM
#141

#140 😅 Tror ni man kan ta typ 25 :- bit? Tänk typ två körsbärsbitar bredd, gsk mastig och mättande.

Carmarino
6/23/19, 1:04 PM
#142

#141 Det kan du säkert göra. Tycker inte det låter som något orimligt pris.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/23/19, 1:11 PM
#143

#141 Skulle gärna betala 25 kr för en sådan bit, den ser väldigt god ut.😛

Soligajag1
6/28/19, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#144

#137 Jag skulle med gärna betala 25:- / Bit , 😀 ser riktigt mumsig ut ! Denna kaka bakade jag idag : Äppelkaka .

HH 🙂

Soligajag1
6/30/19, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Kanelbullar bakade jag .

HH 🙂

Soligajag1
6/30/19, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Vaniljbullar

HH 🙂

Annons:
Carmarino
6/30/19, 4:28 PM
#147

Oj, vad mycket bullar. Är det till loppisen? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
6/30/19, 4:30 PM
#148

#147 ja , och till pappa , sen resten i frysen .

HH 🙂

Soligajag1
7/4/19, 6:29 AM
#149

Godmorgon alla "bakglada" 🙂😂 

Jag är en sådan "baktok" som går upp i ottan  och bakar så dem som har beställt bullar till idag får dem nybakade ( såklart!) 👍 

Degklockan ringde nyss så det är bara att sätta igång med baket , det blir både kanel och vaniljbullar .  Bild kommer senare !  Ha en fin morgon ! 🙂🌺

HH 🙂

Soligajag1
7/4/19, 7:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Kanelbullar ! 😀

HH 🙂

Soligajag1
7/4/19, 8:31 AM
#151

Mera bullar ! 🙂

HH 🙂

Carmarino
7/4/19, 3:06 PM
#152

Ska man hinna baka bullar med jäst gäller det att starta tidigt - eller kalljäsa över natten. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
7/4/19, 3:22 PM
#153

#152  Jag startar tidigt , jäser 40 min, kalljäser aldrig .

HH 🙂

Annons:
Carmarino
7/4/19, 6:45 PM
#154

#153 Brukar ibland kalljäsa, men det blir mest på hösten/vintern/våren, när jag har "kylskåp" på balkongen. Får oftast inte plats med degbunken eller plåten med bullar i kylen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
7/4/19, 7:22 PM
#155

# 154 Ok , 😀

HH 🙂

Soligajag1
7/5/19, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Det blev bondkakor idag . 😀

HH 🙂

Carmarino
7/5/19, 5:22 PM
#157

Det var längesedan jag bakade bondkakor. Förmodligen för att jag inte är särskilt förtjust i Småkakor själv, för de är ju lätta att baka annars. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
7/5/19, 8:24 PM
#158

#157  Jag förstår ,  Jag bakar mycket till Loppis , min pappa och sen ifall jag får främmande , eller när jag går bort brukar jag ta med en fin låda kakor som present istället för en blomma! 🙂

Sen blev det en Silviakaka .

HH 🙂

Carmarino
7/6/19, 3:58 PM
#159

När min mor levde så bakade jag nästan varje vecka, för hon tyckte om att äta en kaka till kaffet, men numera bakar jag inte så ofta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/6/19, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#160

Vill ni veta vad jag bakat i veckan… Kan säga att jag stått till midnatt många dagar, och stod bla igår 12 h😁😂 Har på det lyckats hinna fixa sommarhuset, (med hjälp av mina päron å syrra) att det står fem hästar på gården som behöver tas omhand😂😂 följt med på travtävling en dag, (så for vid mitt på dagen så hann bara baka på morgonen, kom hem vid tolv, nästa dag upp 6igen, köra häst å sen baka😂 Ska försöka få med allt Syltkaka 7 kr Citron ingefärsdrömmar 7 kr Bulle-10 kr Citronruta 15 kr(favorit!) Chokladbollar 15 Raw chokladboll 15 kr Biskvi (choklad samt citron/vit choklad) 20 kr Sockerfri vinbärs kaka 20kr Mjölk fri kladdkaka 25kr Glutenfri/mjölk fri kladdkaka 25kr Vit kladdkaka 25kr Rabarberkaka 35 kr(stoooor bit) Kladdkake/mjölkchoklad tårta(bit som jag la ut längre upp) Key lime paj 35 kr. Läsk 10 kr, Hemmagjord rabarbersaft 10 kr Kaffe 10 kr Tror det var allt, även gjort "presentpåse," med rabarbersaft i flaska, lite Småkakor för 50 kr. Tänk göra marmelad osv framöver också. Gick superbra iallafall! Vart rent utan chockad när det "vällde in folk". Några från byn, (som i sin tur fick med sig kompisar till dem.) å då vart det typ mötesplats för dem😁 Kom även lite okända människor som hittat mig på något sätt😁 (lyckats bra med marknadsföring) Fick mycket beröm! Och många sa de skulle komma igen och gav dricks å skulle tipsa andra/lägga ut på deras FB osv😁 många som även tyckte det var en bra idé med café å att det var roligt det hände någonting i byn(som för övrigt ligg 3 min från stan😂 men är ute på landet) Med tanke på 12 grader å iprincip mestadels regn dessutom😂 imorn ska de va 20grader och sol så hoppas på många då också! Kan dock medge det inte alltid gått så bra å baka😂 höll på bränna ned köket igår 🙄🙄 sockerlagen kokade över å vart Socker över två plattor som var väldigt varma🙄🙄🙄 bränt Småkakor också😂

Annons:
Soligajag1
7/7/19, 6:42 AM
#161

#160 Du är fantastisk!!! 🙂👍🌺 

Här ligger jag i lä .  Hur orkar du med allt människa ? 

Jag jobbade i ett Café och bakade så gott som allt , lagade t.om mat vissa dar , + tog  hand om gäster , svarade i tel, tog emot bokningar , serverade lunch mm.mm .  

Hemma gjord rabarbersaft !! Mums va gott!  🙂 Eloge till dig och lycka till hela sommaren!! Förstår att det kommer gäster , allt är ju hembakat!! Billig är du med . Kaffe 10:- , var får man det ??  Här har dem kaffe billigt i ett Second Hand / Röda Korset som det heter , men det kostar 15:- ( du må tro att kunderna gnällde när dem höjde från 10 till 15 :- )  Annars kostar kaffet från 25-30:- i Cafeerna i stan.  

Åter igen , Lycka till!! 👍

HH 🙂

Carmarino
7/7/19, 3:22 PM
#162

#160 Håller med Soligajag1. Helt fantastiskt det du gjort - och så billigt det är. Inte konstigt att kakorna gick åt. De ser jättegoda ut allihop. 👍🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/7/19, 8:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#163

😂 😂 😂 Bara jag som tyck jag tar mkt betalt då😂 Månjga gav dricks även idag! Gått superbra om än bättre idag! Vart inte mkt över ändå, 1-4 bitar av det mesta, helt slut av vissa mot slutet, någon var lite mer kvar. Lite roligt, igår sålde jag ingen morotsmuffin, idag 15 st😅många som postar på fb Instagram osv å tipsar andra! Längtar till nästa helg😅 måst bara baka med först Apelsinbiskvier tänk jag bla göra nästa helg… Även ngn cheesecake funderar jag på.

Carmarino
7/7/19, 9:16 PM
#164

Jätteroligt! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/10/19, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Eftersom jag behövde baka matbröd idag så passade jag på att baka en omgång apelsinbullar också, när jag ändå hade ugnen igång - och ett halvt paket jäst över. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
7/10/19, 7:02 PM
#166

#163 Ja , det va lustigt att vissa dar säljer man  dessa kakor! 👍

Tycker du är så duktig!! 🙂Eloge till dig !! 🌺

#165 Fina bullar ! 🙂

Det blev Jordgubbsmuffins  senare på eftermiddagen idag ! 🙂

HH 🙂

Soligajag1
7/10/19, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Jordgubbsmuffins

HH 🙂

Annons:
Carmarino
7/10/19, 7:05 PM
#168

#166 Tack. 🙂

#167 Gott! 🤤


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
7/13/19, 3:49 PM
#169

Kanelbullar

HH 🙂

Carmarino
7/13/19, 5:53 PM
#170

#169 Vad flitig du är. Är det till loppisen eller till dig själv? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
7/13/19, 10:11 PM
#171

Kakor skulle det blivit men upptäckte att margarinet var gammalt först när jag inte kunde kavla ut degen ordentligt. Suck! Får göra ett nytt försök framöver :)

Soligajag1
7/13/19, 10:28 PM
#172

#170 Tack så mycket! Det va på jobbet jag bakade , till gästerna ! 😀

HH 🙂

[Erica. Lundstrom]
7/13/19, 11:30 PM
#173

😴😴😴 Helt död efter ytterligare en veckas bakning😅 (bild finns på sommarcafé tråden, å försöka posta bilder igen är en lite väl stor utmaning) men går super med Cafét. Var tvungen slänga ihop en Nutellapaj å oreocheesecake ikväll också då de tog slut idag 🙄 Efter imorn blir det vila ngn dag då det är travtävling, sen blir det å hugg i igen, kommer kring 50-60 kunder/dag hittils)😅

Carmarino
7/14/19, 2:16 PM
#174

#171 Så trist. Inte roligt när man har ställt in sig på att baka. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
7/14/19, 2:18 PM
#175

#173 Bageriyrket är rätt jobbigt tror jag. 😉

Fast jag tycker du är duktig som orkar med. Roligt också att det går så bra med caféet. Det är inte dåligt med en besökssiffra på 50-60 kunder för ett litet "hemmacafé" ute på landsbygden. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/14/19, 7:22 PM
#176

#175 Tack! Haha lär knappast va sämre idag då de kom minst 125 personer… 😂😂 Mitt frysreserv är HELT slut så till veckan blir det bakning. Tror dock jag endast ska ha öppet under juli(om jag får ihop över 12 k) för att få lite lov också=)

Carmarino
7/14/19, 7:59 PM
#177

#176 Det är nog klokt. Ta inte ut dig helt, för du behöver vila också. Du får helt enkelt känna efter hur mycket du orkar.

Roligt att det kommer så mycket gäster, men jobbigt att hinna med misstänker jag. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

delightme
7/16/19, 2:49 PM
#178

Jag har lekt lite med meräng och gjorde denna australiensk pavlova-tårta. Smakar efter mango och lavander. Vad tycker ni?

Carmarino
7/16/19, 2:54 PM
#179

#178 Jättefin, och det är roligt med en lite annorlunda form på pavlovan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leemland
7/22/19, 4:22 PM
#180

I helgen blev de, för första gången, en ambrosia kaka 😛 Inte jättelyckad men den går att äta🤪 haha

Under veckan kommer det bli frukostbullar, hallongrottor, ambrosiakaka(kanske), kanelnullar, rabarbebullar och kanske en tårta 🤪 Så nu måste bara tiden planeras rätt 😉 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Soligajag1
7/22/19, 5:52 PM
#181

#178  Ser riktig smarrig ut!! 🙂

HH 🙂

Annons:
Carmarino
7/22/19, 6:13 PM
#182

#180 Det var längesedan jag åt ambrosiakaka. Min mor var väldigt förtjust i det. Själv är jag lite ambivalent. Själva kakan är rätt god, men jag tycker glasyren är för söt. Fast det gäller ju inte bara ambrosiakaka förstås. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/22/19, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#183

Veckans bakning planerad samt inköpslistan =)

Carmarino
7/23/19, 12:19 PM
#184

Det var en rejäl lista det där! 16 bakverk på ett litet sommarcafé är inte dåligt. Inte konstigt att dina besökare tycker att du har ett bättre sortiment än konditorierna inne i stan. 🙂

Otroligt vad mycket ingredienser som går åt. Det är ju oftast inget man tänker på när man bara bakar lite då och då, men ska man göra till många så blir det en hel del inköp.

Tycker du gör ett enormt bra jobb, och jag är säker på att det kommer att gå väldigt bra för dig i framtiden. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/23/19, 3:50 PM
#185

😂 😂 Jo vart mkt. Då mkt va slut hemma. Gått på 2.1k 😂 men å andra sidan första helgen 1300 ut 3500 in, förra v 1700 ut, 6000 in så😂 2000 ut 7500 in ksk? 😂

Carmarino
7/23/19, 3:59 PM
#186

Så länge du inte går back, utan får igen utgifterna och dessutom lite över så är det ju jättebra. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/23/19, 7:37 PM
#187

Jepp😅 ligg kring 5000+ nu(+3000 från kummunen så 8000 kr plus) så om jag sälj för 6-7000 i helgen Har jag tot fått 15000 i sommar😅 (i vinst alltså)

Soligajag1
7/24/19, 7:10 AM
#188

#187 Wow!! säger jag igen!! Vilken tjej du är !! 👍Hoppas du fortsätter med detta , Café jobbet / eget Café , men du måste ha en Medarbetare annars går du ini väggen ! Lycka till .  

Bra pengar du fick!! 🙂 Grattis!! 🌺

HH 🙂

Annons:
Carmarino
7/24/19, 1:10 PM
#189

#187 Det är ju kanonbra! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
7/24/19, 1:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190

Det blev lite av varje idag , Kanel/ Vanilj bullar , äppel kaka , små kakor , 😀

HH 🙂

Carmarino
7/24/19, 1:36 PM
#191

#190 Vad flitig du är. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
7/25/19, 3:06 PM
#192

Kanelkaka med havretäcke fick det bli idag. Kul att testa något nytt recept :)

monstermash
7/25/19, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#193

Bild på kakan!

Carmarino
7/25/19, 4:33 PM
#194

Det är praktiskt med långpannekakor. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/25/19, 5:19 PM
#195

Döööör av värme. Är typ 30 ute och inne. Men iaf gjort lemoncurd, citronpaj m hallonmarängtäcke, oreocheesecake, morotsmuffins raw food morotskaka, (m raw glasyr) hallonchrrsecake, Tar en paus nu ska sen göra biskvi bottnar å chokladgrottor m lemon curd å sedan inatt marängsmörkräm å fixa biskvierna.

Annons:
Carmarino
7/25/19, 6:08 PM
#196

Ja, det är jobbigt med den här värmen. Kan tänka mig att bakning inte är den bästa sysselsättningen just nu. 🥵


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
7/27/19, 9:25 PM
#197

Gjorde så att jag hade stängt idag, pga värmen. Är det 34° så måste allt vara i kylen-bara plats för kylvarorna(cheesecake osv) Men imorn ska de vara 20 grader så har öppet sista dagen då😅 …. Det här med rimliga arbetstider… Sa i radio jag försökte baka normala arbetstider 9-17… I to bakade jag 10-02.30… Alltså typ 16.5 h😅(ksk 16h aktiv bakning) Bakat nu idag å har allt klart för imorgon(utom garnering jordgubbstårta å baka bullar) Sen är det färdigjobbat för i sommar😅

[Erica. Lundstrom]
7/27/19, 9:26 PM
#198

😅Insåg nu jag skulle skrivit i sommarcafé tråden men aja😅 handlar ju om bakning

Soligajag1
7/27/19, 9:32 PM
#199

#197 Förstår det , så bra att du kunde ha stängt och ha öppet imorgon ! Lycka till! Det kommer säkert mycket folk och fikar , 😀 Du är så duktig!

HH 🙂

Carmarino
7/28/19, 1:06 PM
#200

Så blir det lätt när man är ensam om allt jobbet. Tycker du är enormt duktig som orkar med allt. Bra också att du stängde p.g.a. värmen. Det är nog ändå inte så många som är ute och fikar när det är så varmt. Dessutom är det bra att tänka på hälsan för kunderna också. Har man inte ordentliga kylmöjligheter så är det bättre att låta bli att ha öppet. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
7/28/19, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#201

Idag har jag äntligen gjort min efterlängtade cheesecake!

Carmarino
7/28/19, 2:16 PM
#202

#201 Blev den god? Vilken smak gjorde du?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
monstermash
7/28/19, 5:00 PM
#203

Den står fortfarande i frysen och gottar sig så inte provsmakat ännu. Det blev en klassisk.

Soligajag1
7/28/19, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Kanel/ vanilj bullar , Bröd ,

HH 🙂

Carmarino
7/28/19, 5:38 PM
#205

#204 Har du loppis varje dag? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
7/28/19, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

# 205 Nej , inget Loppis , Jag bakar bullar och bröd på jobbet ! Jobbar i en Restaurang & Café , inne i Konst / Länsmuseet , Sån här läskande milkshake har vi med ,

HH 🙂

Carmarino
7/28/19, 6:34 PM
#207

#206 Aha, då förstår jag varför du bakar så mycket. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/2/19, 5:22 PM
#208

Bakade bröd och kanel bullar idag !

HH 🙂

Carmarino
8/2/19, 5:56 PM
#209

Det ser smaskigt ut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
8/4/19, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#210

Nu blev det kanel bullar . Till pappa min.

HH 🙂

Carmarino
8/4/19, 1:19 PM
#211

Dem blir han säkert glad för. De ser läckra ut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/4/19, 1:21 PM
#212

#211 Tack så mycket ! 😀 Har en plåt i ugnen , dem jäser så mycket . . 😱

HH 🙂

Soligajag1
8/4/19, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#213

Jag försöker baka mindre bullar och dem jäser o jäser ,

HH 🙂

Carmarino
8/4/19, 1:24 PM
#214

Det är risken med en rejäl deg. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/4/19, 1:27 PM
#215

# 214  Ja, , jag kanske lär mig till nästa gång , , 😂

HH 🙂

lillnessie
8/7/19, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Halvtrist väder idag så tog en bakdag. Bullar med rabarber och kanelbullar, Ellas kaka med blåbär och matbröd

Annons:
Carmarino
8/7/19, 6:17 PM
#217

Det ser smaskigt ut. 🤤

Hade du ingen bild på matbrödet? Eller har du lagt den på Matbröd iFokus istället? 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
8/7/19, 6:30 PM
#218

#217 Nej, ingen bild på matbrödet 😄 Det blev inte så vackert 😄 Men ätbart

Carmarino
8/7/19, 7:08 PM
#219

#218 Det spelar väl ingen roll hur det ser ut. Bara det är gott. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
8/7/19, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

Vart dessa långpannekakor i söndags😅 får end baka om helgerna😂😂 Kan förstå det. Typ cookie aktigt? Var tvungen använda all äcklig choklad som var kvar, vegansk samt sockerfri😂

Carmarino
8/8/19, 10:21 AM
#221

Det ser gott ut åtminstone. Varför köpte du äcklig choklad? 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
8/8/19, 12:03 PM
#222

Var kvar sen Cafét 😅 köpte först fel så vart vegan ist för sockerfri, å sen vart det sockerfri över

Carmarino
8/8/19, 1:11 PM
#223

Har nog inte smakat varken vegansk eller sockerfri choklad - åtminstone inte "fabrikstillverkad". Tror att det är en vanesak faktiskt, precis som man kan vänja sig vid att äta mörk choklad. (Även om jag fortfarande har lite svårt för det ibland.)

Gjorde egen choklad från grunden en gång, med bara kakaobönor och kokossocker, och den smakade ju inte som Marabou mjölkchoklad direkt. Den smakade inte illa, men väldigt annorlunda från det jag är van vid. 🙂

Har även testat att äta råa, torkade kakaobönor med fruktkött (= sötsur geléartad massa, täckt av en tunn seg hinna) kvar. De smakar lite som härskna hasselnötter, men eftersmaken är rätt god - när man väl har vant sig. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
8/11/19, 5:11 PM
#224

Kladdkaka 🙂 klart att  några ville ha en bit genast med vispgrädde . 

HH 🙂

Carmarino
8/11/19, 5:43 PM
#225

Ja, kladdkaka brukar vara populärt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
8/11/19, 5:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Dagens bakning

Carmarino
8/11/19, 5:59 PM
#227

Tjusigt. Sålde du sådana i caféet också?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Erica. Lundstrom]
8/11/19, 7:45 PM
#228

Nä😅 den är fin att se på men inte lika fin på insidan😅

Carmarino
8/12/19, 12:45 PM
#229

Huvudsaken är att den smakar bra. Utseendet är inte lika viktigt. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/13/19, 9:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

Idag blir det vanilj och kanelbullar , beställning denna gång, så kul ! 😀👍 Vanilj bullar klara .

HH 🙂

Annons:
Carmarino
8/13/19, 12:42 PM
#231

Så flitig du är. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/13/19, 1:22 PM
#232

Tackar så mycket !! 🙂🌺

Min dröm är att öppna ett eget Café , , men men, , , jobb jobb . 😉

HH 🙂

Carmarino
8/13/19, 2:30 PM
#233

Ja, det är ju bara att läsa Ericas beskrivning av hennes sommarcafé, så blir man varse att man nog inte har orken för att ha ett eget café längre. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
8/13/19, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#234

Choklad och vaniljmuffins blev det idag :)

Carmarino
8/13/19, 4:01 PM
#235

Mums. Det ser gott ut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/13/19, 4:03 PM
#236

#233 Såg nu att Erica har avslutat sitt konto. Hoppas hon kommer tillbaka senare så vi får höra hur det går för henne, och om det blir något halloween- och adventscafé.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/14/19, 9:38 AM
#237

# 233 Ok , Jag hoppas det med ! Vilken tjej !! 😀❤️👍 Vilken energi ! Känner igen mig i henne !! Vill så gärna driva ett Café ! 😀🌺❤️👍

HH 🙂

Annons:
Carmarino
8/14/19, 1:57 PM
#238

#237 Ja, det var roligt att läsa om hennes äventyr med sommarcaféet. Är djupt imponerad över att hon genomförde det, och att hon orkade med att baka så mycket.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/15/19, 9:38 AM
#239

Bakade denna kaka , Tigerkaka , ska  dekorera med glasyr och kokos idag ! + lite annat gott . strössel . 

HH 🙂

Carmarino
8/15/19, 1:29 PM
#240

👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/19/19, 7:38 AM
#241

Helgens bak .

Sockerkaka med glasyr , kanelbullar , bröd med ost och skinka inuti . som jag värmde i ugnen till gästerna + sallad till. mums va det! 👍

HH 🙂

Carmarino
8/19/19, 9:52 AM
#242

Det ser gott ut. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
8/19/19, 10:38 AM
#243

Har ingen bild, men bakade långpannerutor med plommon, röda vinbär och riven mandelmassa och kanel på toppen. Blev väldigt gott.

Carmarino
8/19/19, 12:49 PM
#244

Det låter väldigt gott Tant Grön. Allting med mandelmassa och bär i brukar bli gott. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
8/22/19, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#245

Idag blev det Silvia kaka och kola kakor ! Beställning ,

HH 🙂

Carmarino
8/22/19, 4:43 PM
#246

Gott. Min svägerska gör silviakakan i långpanna. Fast hon gör den med kakao, så den blir som kärleksmums. Den är så god så den går åt på nolltid. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/22/19, 5:01 PM
#247

#246  Tackar ! 🙂 

Okej , , låter gott ., Kan jag få det receptet tack .  🙂 Vore kul o testa något annat .

HH 🙂

Carmarino
8/22/19, 5:08 PM
#248

Varsågod:

Silviakaka choklad

Ingredienser:
3 ägg + 2 äggvitor (= 5 ägg totalt; gulorna används till glasyren)
4 dl strösocker
4 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
drygt 1 msk kakao
2 dl kallt vatten

Glasyr:
150 g smör eller margarin
1,5 dl strösocker
1 msk kakao
¾ msk vaniljsocker
2 äggulor
ca ½ påse kokosflingor

Ugn:
175°C

Gör så här: 
Vispa ägg, äggvitor och strösocker.
Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao och rör försiktigt ner i smeten tillsammans med vattnet.
Smörj och mjöla en långpanna och baka ca 22 minuter.
Låt kakan svalna 5–10 min innan glasyren läggs på.

Glasyr:
Smält matfettet.
Blanda Socker, kakao och vaniljsocker och rör ner i matfettet.
Ta kastrullen från värmen och rör ner äggulorna.
Bred på glasyren på kakan och strö över kokosflingorna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
8/22/19, 5:26 PM
#249

#248  Tackar så mycket!!! 👍 

Detta ska testas en dag . 🙂

HH 🙂

Soligajag1
8/24/19, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Kanelbullar!

HH 🙂

Carmarino
8/25/19, 12:26 PM
#251

Gott! 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
8/29/19, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#252

Idag bakade jag surdegsbröd, och eftersom ugnen ändå var igång och jag hade ett halvt paket jäst över, så blev det en omgång vetebullar med yuzucurdfyllning.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
8/29/19, 7:43 PM
#253

#252 Det låter spännande med den fyllningen. Blev det gott?

Carmarino
8/30/19, 12:26 PM
#254

#253 Ja, det blev väldigt gott faktiskt. 🙂

Hade kvar en burk yuzucurd i kylen, och den har stått där rätt länge så det var dags att göra något med den. Egentligen ska den sortens curd bara hålla i 2-3 veckor i kylen, men mina brukar hålla i åtminstone ett halvår. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/30/19, 2:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#255

Idag testade jag att baka brownies med chokladtryffel och flingsalt, från boken Choklad för själen. Gjorde bara halv sats, för jag ville inte ha så stora bitar. Egentligen ska den göras i långpanna.

Började med browniebottnen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/30/19, 2:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#256

Sedan gjorde jag en chokladtryffel på mjölkchoklad och tillsatte flingsalt. När allting hade kallnat så bredde jag tryffeln på kakan.

Trots att jag haft tryffeln i kylen så var den rätt lös och kladdig, så när jag lagt på tryffeln på kakan satte jag den i frysen ett tag för att det skulle vara lättare att skära den. Det var det också - de första bitarna, men den mjuknade snabbt.

Så jag förvarar bitarna i frysen för att de inte ska bli så kladdiga. De tinar snabbt, så det är bara att ta fram några bitar när man sätter på kaffet. 👍

Kan säga att halv sats och bitar på ca 2x3 cm (eller mindre) var helt tillräckligt. Det är en mäktig kaka.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/4/19, 7:01 PM
#257

#256  Mums va gott! 🙂 

Det blev en Äppelkaka idag . 

HH 🙂

Carmarino
9/5/19, 10:01 AM
#258

#257 Ja, det var godare än jag trodde det skulle vara. 🙂

Din äppelkaka ser också god ut. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Soligajag1
9/5/19, 10:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#259

#258 Gissa om jag blir sugen att göra denna chokladtryffel ! Mums!! Kan jag få recept tack ! Nu blev det Småkakor ! Skurna choklad kakor , till Loppiset på Lördag , 😀👍

HH 🙂

Carmarino
9/5/19, 4:30 PM
#260

#259 Eftersom det är från boken Choklad för själen så vill jag inte lägga ut receptet här, men jag skickar det i PM till dig. 🙂

Nu blev jag nästan sugen på att baka skurna kakor. Gör det väldigt sällan, trots att det är så enkelt. Fast jag äter ju inte kakor själv särskilt ofta, så det är nog därför jag aldrig bakar några. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/5/19, 4:48 PM
#261

#260   Hejsan !! 

Tackar så mycket , gulligt av dig! 

Kan ju säga såhär : Jag bakar inte heller så mycket , förutom  när det är till Loppis eller på jobbet , kalas , till pappa eller vänner. 🙂😉

HH 🙂

Carmarino
9/5/19, 4:51 PM
#262

#261 Receptet är skickat. 🙂

Grannen och jag hade tänkt ha en loppis till hösten, men vi har inte hittat någon lokal där vi kan vara än. Om vi gör det så kommer jag att försöka baka rätt mycket, för det andra jag har att sälja är inte jättemycket direkt. Även om det nog är mer än vad jag tror. 😃 Fast hembakat säljer nog bättre misstänker jag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/5/19, 5:25 PM
#263

#262  Okej , men hur bor du då??  

Vi här som bor på Mimer får hyra en lokal / 100:- / för en dag .  

Det har jag gjort nu .  Därinne  är det som en lägenhet dem byggt om, det finns ett kök, spis och ugn, kylskåp , skåp , koppar, fat och tallrikar som jag lånar , kaffebryggare finns där . Tekokare finns inte. ( Jag brukar ta med min hemifrån)  Sen måste jag ta med mig kaffe, Socker , servetter , assietter mm.mm. 

Det finns bord därinne som jag hyr ut till kunderna,  Det är verkligen toppen .

HH 🙂

Carmarino
9/5/19, 5:28 PM
#264

#263 I hyreslägenhet, men hyresvärden tillåter inte att vi har loppis i hyresgästernas lokal. Vi hade annars tänkt ha loppisen där, men det blev blankt nej.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/5/19, 6:01 PM
#265

#264  Ok , va synd !

HH 🙂

Annons:
MonicaLagerquist
9/6/19, 4:23 PM
#266

Idag bakar jag chokkladmoussetårta som vi ska ha som efterätt imorgon när vi har skaldjursfest.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
9/6/19, 4:33 PM
#267

Chokladmoussetårta är gott. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/8/19, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#268

Detta blev det igår , till Loppiset !

HH 🙂

monstermash
9/8/19, 10:51 AM
#269

Visserligen inte idag men igår testade jag att göra tigerkaka. Tror inte jag gjort det tidigare, men den blev superbra! :-)

Carmarino
9/8/19, 12:32 PM
#270

#268 Du är väl expert på kanelbullar vid det här laget. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/8/19, 12:33 PM
#271

#269 Det var längesedan jag gjorde tigerkaka. När jag tänker efter så tror jag faktiskt inte jag har gjort det någon gång - bara ätit. 🙂
Får nog testa det en dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

monstermash
9/8/19, 12:54 PM
#272

Samma här… Jag har nog också bara ätit det, men det var ju superenkelt. Jag råkade fördela smeten fel så jag fick inget mönster, majoriteten av kakan fick nämligen kakaofärg, så det ska jag tänka på nästa gång.

Annons:
Carmarino
9/8/19, 2:43 PM
#273

Ja, det är ju inte så svårt att göra den, men av någon anledning tänker jag aldrig på att testa att göra tigerkaka istället för sockerkaka. Har nog flera recept på tigerkaka (och ett på leopardkaka), men de ligger kvar i "glömskans hög". 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/21/19, 1:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#274

Kanel / Vanilj bullar ! 😀

HH 🙂

Carmarino
9/21/19, 1:35 PM
#275

Gör du dem som kransar, eller lägger du bara upp dem som en krans?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/22/19, 7:37 AM
#276

#  275  Jag lägger upp dem som kransar , när jag gör bullarna , så gör jag remsor , och rullar ihop dem , håller med ena handen i en ände och sen snor jag ihop dem .  🙂 Får se om det blir jordgubbsmuffins idag .  Ska laga lasagne först .

HH 🙂

Soligajag1
9/26/19, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#277

Jordgubbsmuffins

HH 🙂

Carmarino
9/26/19, 3:52 PM
#278

Gott! Är det egenplockade jordgubbar?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/26/19, 4:09 PM
#279

#278 Tack ! Nej nej , frysta .

HH 🙂

Annons:
Carmarino
9/26/19, 6:50 PM
#280

#279 Då är de ju egenplockade - du har plockat dem från frysen. 👍😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/26/19, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#281

Idag var det dags för mig att baka surdegsbröd igen, för brödet var slut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/26/19, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#282

Som vanligt när jag bakar matbröd blir det ett halvt paket jäst över, så då brukar jag baka vetebullar. Den här gången bestämde jag mig för att testa något nytt - kanelbullar i långpanna. Gjorde dock inte som man brukar, utan blandade kanel och mandelmjöl i degen och tryckte ut den i långpannan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/26/19, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#283

När den hade jäst färdigt så penslade jag den med ägg och satte in den i ugnen. När den var färdiggräddad lade jag den upp och ner på ett galler för att svalna. Då blev det ränder på kakan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
9/26/19, 6:55 PM
#284

#281  Mums , va gott det ser ut. 🙂

HH 🙂

Carmarino
9/26/19, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#285

Dessa ränder var tre centimeter breda, och helt perfekta att skära efter. Sedan delade jag dem i fem centimeter långa bitar, så det blev lagom små munsbitar.

Hade en flaska ekologisk äppelmust från Englamark, gjord på Discoveryäpplen, så den använde jag som degvätska. För övrigt använde jag Sötin istället för Socker, men det märktes inte på smaken.

Bullarna smakade faktiskt som kanelbullar trots att det inte var någon fyllning i dem. Var lite orolig för att jag tagit för lite kanel (1 msk), för jag tyckte inte degen luktade kanel, men när brödet kom ur ugnen så kände man verkligen doften av kanel och "bullarna" smakade tydligt av kanel också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/26/19, 7:01 PM
#286

#284 Har inte smakat dem än, men det blir en macka till kvällsteet. Det brukar dock vara gott, så det räknar jag med att det är idag också. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
lillnessie
9/27/19, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#287

Idag bakas chokladbollar tillsammans med yngste sonen. De ska ätas till fredagsmyset. :-) Det bakas också bröd men det är fortfarande på jäsning så bild kommer kanske senare. Ett bröd ska gräddas i gryta och ska jäsas 12 timmar. Jag läste inte riktigt hela receptet innan jag började :-) så det blir sen kvällsgräddning på det.

Carmarino
9/27/19, 10:06 AM
#288

Chokladbollarna ser goda ut. Förstår inte varför jag inte gör det oftare. Det är ju både lätt, snabbt och gott. 🤔🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
9/27/19, 12:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#289

# Problemet är väl att det är FÖR gott :-) Hamnar alldeles för många i min mage. En brödsats är klar. Jag har i chiafrön och solrosfrön i en deg med vetemjöl special. Hade också i lite sojamjöl för högre proteinhalt.

lillnessie
9/27/19, 12:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#290

# Problemet är väl att det är FÖR gott :-) Hamnar alldeles för många i min mage. En brödsats är klar. Jag har i chiafrön och solrosfrön i en deg med vetemjöl special. Hade också i lite sojamjöl för högre proteinhalt.

Carmarino
9/27/19, 12:42 PM
#291

Ja, det är ju ett problem förstås. Lite bättre blir det kanske om man fryser in chokladbollarna - fast de tinar ju snabbt förstås. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
9/27/19, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#292

Så var till slut Grytbrödet också klart. Det blev nog lite övergräddat. Nåja, det får provsmakas imorgon. :-)

Soligajag1
9/27/19, 11:28 PM
#293

# 292 Ser riktigt gott ut ! Fin med ! 😀

HH 🙂

Annons:
Carmarino
9/28/19, 12:15 PM
#294

Håller med Soligajag1. Det ser både gott och fint ut.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
9/28/19, 1:12 PM
#295

#293 #294 Det var gott! Ska nog baka det nån fler gång men då göra degen på kvällen så jag kan grädda på morgonen

lillnessie
9/28/19, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#296

Chokladkolakaka har jag gjort idag. Den ska stå och stelna, så får vi äta den imorgon.

Carmarino
9/28/19, 4:45 PM
#297

Den ser god ut. Är det lingon i kolakrämen?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
9/29/19, 7:44 PM
#298

#297 Ja det är lingon

Soligajag1
10/4/19, 7:01 AM
#299

Idag är det 4 Oktober och kanelbullens dag , då bakar ni väl kanelbullar , det ska jag göra men senare .  🙂 Till Loppiset imorn Lördag 5 Oktober.

HH 🙂

Carmarino
10/4/19, 11:15 AM
#300

Bakade ju "alternativa" kanelbullar  (#285) för ett tag sedan. Får se om jag kommer ihåg att ta ut en ur frysen i eftermiddag. 🙂

------

Vi fortsätter i nästa tråd.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: