Annons:
Etikettermatig-bakningmatbröd
Läst 450 ggr
tlover
2018-11-10 20:49

Enkelt bröd som jäser över natten?

Eftersom det är fars dag imorgon hade jag tänkt göra en extra god frukost till karln med bland annat våfflor och kokt ägg. Men jag tycker det skulle vara mysigt med nybakat bröd också.

Nån som har något bra tips? Då karln sover lätt så kommer jag inte kunna stiga upp mycket tidigare än honom så det är bäst om endel går att göras ikväll.

Vi har inget special hemma heller men vetemjöl, rågmjöl, rågsikt, bovetemjöl, rismjöl, sojamjöl och glutefri mjölmix. Bakpulver, bikarbonat, torrjäst och rågsurdegsgrund i jäsväg. Oliv och rapsolja samt lite mjölkfritt margarin i fettväg

Tips?

l'm back

Annons:
Carmarino
2018-11-11 04:59
#1

Lite för sent nu, men man kan nog ta i princip vilket basrecept som helst - dock inte bakpulverbröd. Ta kall degvätska och minska mängden jäst. Låt sedan jäsa i kylskåp över natten och baka ut medan ugnen värms upp. Alternativt låt degen jäsa i rumstemperatur, baka ut till bullar/bröd och låt jäsa i kylskåpet. Ta fram dem på morgonen och låt dem stå i rumstemperatur medan ugnen värms upp.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: